Kaspersky: Chytrá domácnost zažívá boom, útoky na IoT také

29. 9. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Jakub Jirsák / stock.adobe.com
S prudce rostoucím počtem zařízení pro chytrou domácnost rostou i pokusy o útoky na ně. Devět z deseti uživatelů se navíc obává o bezpečnost svých zařízení.

Společnost Kaspersky informuje, že trh internetu věcí (IoT) zaznamenal v roce 2020 výrazný nárůst o 23,1 %. Průzkum firmy odhalil, že počet útoků zaměřených na hacknutí domácích zařízení se oproti předchozímu roku zdvojnásobil (z 16,17 % na 32,72 %).

Aby bezpečnostní experti společnosti Kaspersky mohli sledovat a předcházet útokům na chytrá zařízená, vytvořili honeypoty, speciální software, který napodobuje zranitelné zařízení. V podstatě tak fungují jako pasti na útočníky, kteří cílí právě na tato zařízení.

Podle analýzy dat získaných z honeypotů společnosti Kaspersky se potvrzuje trend neustálého nárůstu počtu útoků na zařízení IoT. Za první pololetí letošního roku dosáhl celkový počet pokusů o infekci čísla 1 515 714 259, zatímco v druhém pololetí loňského roku to bylo „jen“ 639 155 942.

Ve většině případů útočníci při pokusu o připojení použili protokol telnet (slouží k vzdálenému přístupu a správě zařízení); zbytek používal SSH a web. Zločinci však neustále aktualizují svoje nástroje a infikovaná zařízení poté zneužívají ke krádeži osobních dat a těžbě kryptoměn, tedy nejen k DDoS útokům.

bitcoin školení listopad 24

Jiná zpráva Kaspersky zase došla k závěru, že se většina uživatelů (89 %) obává o bezpečnost svých zařízení. Výše uvedené poznatky podle kyberbezpečnostní společnosti zdůrazňují potřebu zajistit komplexní ochranu takového ekosystému před širokou škálou hrozeb.

Zdroj: Kaspersky

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends