Kaspersky Lab: Ve druhém čtvrtletí narostl více než o třetinu výskyt bankovního malwaru

6. 8. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Zpráva Kaspersky Lab za druhý kvartál kromě bankovních útoků upozorňuje na vyšší cílení kyberzločinců na iOS a sílící výskyt ransomwaru.

Zpráva společnosti Kaspersky Lab za období od dubna do června 2014 uvádí, že za sledované období bylo globálně zaznamenáno 354,5 milionu kyberútoků, což je o 1,3 milionu více než v prvním kvartálu. Ve druhém čtvrtletí také o více než třetinu vzrostl počet napadení bankovním malwarem, když došlo k celkem 927 568 útokům.

V průběhu uplynulých tří měsíců společnost Kaspersky Lab zaznamenala bankovní útok, při kterém bylo odcizeno půl milionu dolarů od 190 obětí během jediného týdne.

Internetoví zločinci se podle Kaspersky Lab zaměřili i na operační systém iOS společnosti Apple a podařilo se jim i kompletně zablokovat zařízení.

I nadále se má rozvíjet technologie ransomware pro výběr výkupného. Na začátku června odhalila Kaspersky Lab novou modifikaci malwaru Svpeng zacílenou primárně na americký trh. Trojský kůň zablokuje telefon a žádá 200 dolarů za odblokování.

V květnu pak Kaspersky Lab objevila první mobilní šifrovač zvaný Pletor, který dokáže zamknout mobilní telefon s odůvodněním, že uživatel sledoval zakázané pornostránky, zašifruje paměť telefonu a na displeji zobrazí žádost o výkupné.

bitcoin školení listopad 24

Na konci prvního čtvrtletí 2014 měla Kaspersky Lab ve své databázi přes 300 tisíc druhů mobilních virů a malwarů. Ve druhém čtvrtletí se sbírka rozšířila o více než 65 tisíc nových škodlivých programů.

Zdroj: Kaspersky Lab

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14