Kaspersky: Útočníci zneužívají Google Analytics k útokům na internetové obchody

23. 6. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Gorodenkoff - Fotolia.com
Doposud neznámou technikou web skimmingu bylo ohroženo na dvě desítky e-shopů. Útočníci se snaží dostat k platebním údajům uživatelů prostřednictvím přesměrování dat na oficiální účty Google Analytics.

Experti společnosti Kaspersky odhalili novou techniku, prostřednictvím které hackeři kradou platební informace uživatelů přímo na e-shopech. Docílí toho registrací do účtů Google Analytics a vložením svého podvrženého kódu do zdrojového kódu webových stránek.

Kaspersky uvádí, že prostřednictvím tzv. web skimmingu internetoví útočníci doposud ohrozili okolo dvou desítek online obchodů z Evropy i Severní a Jižní Ameriky.

Odborníci společnosti ovšem v poslední době odhalili doposud neznámou techniku web skimmingu, která spočívá v přesměrování dat na oficiální účty Google Analytics namísto zdrojů třetích stran.

Protože se data neodesílají neznámému zdroji, je pro správce webu velmi obtížné zjistit, že je jejich stránka v ohrožení. Ti, co se rozhodnou přezkoumat zdrojový kód stránky navíc narazí na to, že je propojen s oficiálním účtem Google Analytics – což je v případě e-shopů zcela běžný postup.

Google o problému ví

Hackeři navíc dle Kasperského ztěžují detekci svých škodlivých aktivit i dalšími technikami. Používají například techniku tzv. debuggingu – pokud se správce webu rozhodne zkontrolovat zdrojový kód stránky v režimu vývojáře, škodlivý kód se nespustí.

Jedná se o techniku, kterou jsme doposud nezaznamenali. Zdá se, že je navíc velmi účinná,“ upozorňuje Viktorie Vlasová, bezpečnostní analytička ze společnosti Kaspersky.

Vzhledem k tomu, že je Google Analytics jednou z nejpopulárnějších webových analytických služeb, důvěřuje jí většina vývojářů i uživatelů. Proto obvykle nemají webový administrátoři problém jí udělit svolení ke shromažďování uživatelských dat,“ říká.

bitcoin školení listopad 24

Kaspersky proto doporučuje administrátorům mít se na pozoru před jakýmkoli odkazem v rámci zdrojového kódu jejich stránky. Zároveň již o tomto problému informovala společnost Google, která potvrdila, že se detekci spamu dlouhodobě věnuje.

Zdroj: Kaspersky

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends