Každý měsíc v e-shopech nakupuje skoro polovina české internetové populace

19. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Podle průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research alespoň jednou měsíčně v e-shopech nakoupí 51 % žen a 44 % mužů z české internetové populace. Jaká další zjištění průzkum přinesl?

Minimálně jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina českých internetových uživatelů. Vyplývá to alespoň z průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research.

Přinejmenším jednou měsíčně nakupuje u internetových obchodníků 51 % z oslovených žen používajících internet. Muži v tomto ohledu mírně zaostávají, jelikož z mužské části internetové populace se alespoň k jednomu nákupu v e-shopu měsíčně hlásí 44 % oslovených.

Každý měsíc uskuteční alespoň jeden nákup v internetovém obchodě 58 % oslovených internetových uživatelů z Prahy a 53 % dotázaných uživatelů internetu ze Středočeského kraje. Na opačném konci žebříčku jsou Liberecký kraj a Pardubický kraj, kde minimálně jeden nákup v e-shopu za měsíc provede 41 % oslovených uživatelů internetu.

Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při on-line nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

bitcoin školení listopad 24

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes 20 000 Kč, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ uvedl Kamil Demuth za server Heureka.cz ve zprávě pro novináře.

Počet oslovených uživatelů internetu, kteří nakoupí on-line alespoň jednou měsíčně

Hlavní město Praha

58%

Středočeský kraj

53%

Jihomoravský kraj

49%

Olomoucký kraj

46%

Plzeňský kraj

46%

Jihočeský kraj

45%

Karlovarský kraj

45%

Ústecký kraj

44%

Kraj Vysočina

43%

Zlínský kraj

42%

Královéhradecký kraj

42%

Moravskoslezský kraj

42%

Liberecký kraj

41%

Pardubický kraj

41%

 Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti