Konica Minolta rostla o 12 %, zisk přesáhl 70 milionů

18. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

ChannelWorld se v minulém týdnu zúčastnil setkání s novým ředitelem společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, Tomášem Bednářem. Ten představil hospodářské výsledky společnosti i další strategii výrobce na českém trhu.

Kinaca Minolta ohlásila navzdory náročnému období nárůst obratu i zisku.Konica Minolta zvedla obrat za rok 2009 na 1,25 miliardy Kč, což je nárůst o 12% oproti roku 2008. Celkový zisk společnosti narostl o více jak 100 % na 70,2 mil Kč (podle českých účetních standardů). Výsledky jsou vztaženy k fiskálnímu roku, tedy období od 1. 4. 2009 do 31. 3. 2010. Nepřímý prodej se na obratu podílel 20-25 procenty. Více než 40 % tvořily služby.

Pozitivní růstový trend obratu dosáhla Konica Minolta jen ve dvou evropských zemích a Česká republika byla kromě Maďarska jednou z nich,“ komentoval hospodářské výsledky Tomáš Bednář, nový generální ředitel společnosti. O změnách ve vedení firmy jsme vás již na ChannelWorldu informovali.

Konica Minolta se již několik let soustředí pouze na laserová zařízení a zákazníkům nabízí portfolio produktů od malých stolních tiskáren až po produkční stroje určené pro nasazení v tiskárnách či marketingových agenturách. Zatímco A4 laserové modely jsou dostupné prostřednictvím distribuční sítě, větší stroje a zejména řadu služeb nabízí výrobce napřímo.

Tomáš Bednář dále představil výsledky výrobce na českém trhu. V segmentu laserových multifunkčních zařízení (tiskárna, kopírka, skener, fax) si výrobce udržel z hlediska počtu prodaných kusů první místo – v barvě získal 40,3 % trhu, v černobílých strojích pak 27 %. V součtu v tomto segmentu v roce 2009 společnost prodala přes 4 600 tiskových zařízení.

V segmentu laserových tiskáren formátu A4 a A3, obsadila Konica Minolta 19 % v barevných a 6 % v černobílých strojích, což je třetí, respektive čtvrté místo na českém trhu.

V oblasti produkčních strojů dosáhla v tržních podílech prvního místa, a to jak v barevných tak černobílých strojích. Barevné produkční stroje Konica Minolta si ukrojili 29% tržní podíl, černobílé stroje pak vedou s 61% podílem na trhu. Celkově šlo o zhruba stovku strojů.

Strategie v nepřímém prodejním kanálu

Distribuční síť výrobce tvoří eD system Czech a SWS. Na Slovensku jde o eD system Slovakia a Agem SK. V obou zemích řady distributorů nedávno rozšířila také firma AT Computers.

Zatímco v oblasti služeb poskytovaných napřímo se chce výrobce více zaměřit na optimalizaci tiskových nákladů, v prodejním kanále další významné změny nechystá.

Od prvního června rozšíříme náš autorizovaný servis Dileris o firmu SIL Europe. Některým partnerům ze sítě Comfor chceme také umožnit nabízet některé naše služby. Žádné další změny aktuálně neplánujeme,“ uvedl Tomáš Bednář na dotaz ChannelWorldu.

O službách nového servisního partnera vás budeme informovat. Více informací o produktové nabídce v segmentu menších multifunkcí, kterým se v loňském roce dařilo zejména v retailu, najdete na webu Konica Minolta.

bitcoin školení listopad 24

 

Zdroj: ChannelWorld, Konica Minolta

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
ComSource: Co přinese rok 2025? Deepfake, zneužití AI i útoky na kritickou infrastrukturu
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data