Konkurence: Alza pokračuje v dramatickém nárůstu obratu

6. 4. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Alza.cz, největší český e-shop zaměřený na informační technologie a spotřební elektroniku, oznámil výsledky za první čtvrtletí. Plánuje také otevření nové pobočky a showroomu.

Za svého maskata si Alza zvolila nezbedného mimozemšťana. V prodejním kanálu příliš oblíbený neníAlza.cz za první tři měsíce dosáhla tržeb 1,07 miliardy korun. Meziroční růst společnosti tak překonává hranici 30 %.

„Je to fantastický obchodní úspěch, i v letošním roce potvrzujeme svou pozici lídra prodeje na českém internetu. Jsme stabilní firma a poskytujeme kvalitní služby. Lidé nám věří, a proto u nás nakupují i v současné složité době," komentoval výsledky v tiskovém oznámení Jan Samko, marketingový ředitel společnosti.

Alza.cz otevřela během února novou pobočku v Praze 5 v blízkosti metra Lužiny. Nyní oznámila, že již za měsíc přibude k Brnu a Bratislavě i další mimopražská pobočka, a to v centru Plzně. „Rozhodnutí rozšířit naši síť poboček je reakcí na poptávku našich zákazníků po větší dostupnosti po našich službách," uvedl v oznámení ředitel pobočkové sítě Jan Moudřík.

Podle informací společnosti projde v nejbližší době velkými změnami i centrála v Praze - Holešovicích, kde prodejce nabídne zákazníkům showroom s plochou 700m2, určený pro prezentaci technologických novinek.

V současné době nabízí internetový obchod Alza.cz téměř 20 000 produktů od více než pěti set světových značek. Návštěvnost webových stránek www.alza.cz se pohybuje nad hranicí 3 milionů návštěvníků měsíčně (březen 2009). Denní návštěvnost překonává 120 000 unikátních uživatelů, kteří denně shlédnou až 2 miliony zobrazených stránek.

bitcoin školení listopad 24

V roce 2008 přesáhl obrat Alzy 3,2 miliardy korun a společnost vyřídila 792 000 objednávek. Znamenalo to obratový růst 40 % a nárůst v počtu objednávek ve výši 55 %. Co vás napadá, když si srovnáte obrat Alzy s výsledky tří největších českých distributorů IT?

Vývoj prodejních výsledků e-shopu Alza.cz

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti