Konkurence: Alza vyrostla v roce 2015 o 24 %, částečně i díky expanzi za hranice

1. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Felix Jork - Fotolia.com
Největší tuzemský e-shop opět překonal svůj rekord v dosaženém obratu. Jeho statistiky zároveň potvrzují neustále rostoucí podíl uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím mobilních zařízení.

Společnost Alza.cz v loni oslavila již jednadvacátý rok konstantně rostoucího obratu. E-tailer v roce 2015 podle předběžných výsledků utržil 14,5 miliardy korun, což představuje 24% nárůst oproti roku 2014 a logicky i nový rekord.

Alza za uplynulý rok vyřídila 5 milionů objednávek a její webové stránky navštívilo za jeden den až 1,2 milionu uživatelů. Prodejce také potvrzuje často připomínaný trend a hlásí více než 40% meziroční nárůst nákupů prostřednictvím mobilních zařízení.

Obliba nákupů přes mobily a tablety se u zákazníků neustále zvyšuje. Jen za rok 2015 jsme zaznamenali více než 500 tisíc stažení naší nákupní aplikace, kterou denně využívají desítky tisíc zákazníků. Tento trend budeme podporovat,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti.

Rok 2015 byl pro Alzu ve znamení pokračující expanze do zbytku Evropské unie. Mezinárodní expanze překonala podle Tomáše Havryluka očekávání a právě prodej do dalších zemí se měl nemalým způsobem podílet na růstu. Alza očekává, že v zahraničním prodeji brzy překročí miliardovou hranici obratu. Na mezinárodním portálu podle Alzy nejvíce nakupují Němci a Britové.

Graf – Vývoj obratu společnosti Alza.cz

bitcoin školení listopad 24

Alza.cz - Vývoj obratu

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends