Lenovo navýšilo zisk o 36 %, pomohly tablety a smartphony

8. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Foto: © Tomislav - Fotolia.com
Společnost Lenovo oznámila finanční výsledky za třetí kvartál roku 201

Společnost Lenovo za uplynulé čtvrtletí dosáhla tržeb ve výši 9,8 miliardy dolarů, což představuje 13% meziroční nárůst. Výrazně vzrostl zisk společnosti, který byl při 220 milionech dolarů meziročně lepší o 36 %. Zisk na akcii činil 2,12 dolarů.

Za třetí čtvrtletí Lenovo celkem prodalo 29 milionů zařízení.

V produktových segmentech u Lenova vedou notebooky, které se postaraly o 51 % všech příjmů společnosti. Prodej meziročně rostl o 8 % a zajistil Lenovu 18,5% podíl na světovém trhu. Společnost v průběhu kvartálu oznámila nové modely ThinkPad T440 a X240 a Flex 14 a 15.

V segmentu stolních PC Lenovo zaznamenalo 1% meziroční nárůst prodeje, ale 3% pokles tržeb, které s 2,7 miliardami dolarů tvořily 28 % celkových příjmů společnosti.

Podíl Lenova na světovém trhu v tomto segmentu činil 16,5 %. Mezi zařízeními uvedenými v průběhu kvartálu byly all-in-one řešení řady ThinkCentre E93z, E73z a M73z.

Lenovo se již druhý kvartál po sobě se stalo největším prodejcem PC na světě s tržním podílem 17,7 % a 14,1 miliony prodaných kusů.

Mobilní zařízení rekordně rostla

V procentech však nejvíce rostl segment mobilních zařízení a digitálních domácností, zejména díky tabletům a chytrým telefonům.

Tržby 1,5 miliardy dolarů sice tvořily jen 15 % příjmů Lenova, ale meziročně byly lepší o 106 %. Výsledkům podle výrobce pomohl například vícerežimový tablet ThinkPad Yoga nebo chytrý telefon Vibe X.

Jak se dařilo v EMEA?

V regionu EMEA Lenovo rostlo o 26 % a utržilo zde 2,3 miliardy dolarů, tedy 23 % celosvětových příjmů.

bitcoin školení listopad 24

Podíl prodaných PC v regionu meziročně stoupl z 10,8 % na 15 % a zajistil tak Lenovu druhé místo v celém regionu.

Zdroj: Lenovo

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti