Lenovo vloni oslabilo o 14 %, rostou řešení pro infrastrukturu a služby

25. 5. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: andranik123 @ fotolia.com
Ziskovost byla podle skupiny stabilní, přičemž hrubá marže i provozní marže dosáhly osmnáctiletého maxima.

Skupina Lenovo oznámila celoroční výsledky, podle nichž utržila 62 miliard dolarů a dosáhla čistého zisku ve výši 1,6 miliardy dolarů. Co do příjmů se jedná o meziroční oslabení o 14 %, čistý zisk pak ve srovnání s fiskálním rokem 2022 klesl o 21 %.

Zatímco tržby skupiny byly ovlivněny oslabením trhu se zařízeními, tržby z podnikání v oblastech mimo osobní počítače dosáhly ve fiskálním roce téměř 40% maxima, k čemuž podle odborníků přispěl diverzifikovaný rostoucí segment společnosti Lenovo.

V čele stály zejména skupina Solutions and Services Group (SSG) a skupina Infrastructure Solutions Group (ISG), jejichž tržby vzrostly na rekordních 6,7 miliardy dolarů, resp. 9,8 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 22 %, resp. 37 %.

Karta se pomalu obrací

Lenovo upřesňuje, že po roce nejistoty vidí pozitivní známky stabilizace trhu. Skupina očekává, že celý trh s osobními počítači, chytrými zařízeními a IT službami obnoví svůj meziroční růst ve druhé polovině roku 2023 – to dohromady povede v roce 2023 k opětovnému mírnému růstu celého trhu s IT.

Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu bude digitální transformace podle Lenova nadále zrychlovat, což povede k velkému růstovému potenciálu pro cloudovou a výpočetní infrastrukturu.

Skupina Lenovo dosáhla v uplynulém fiskálním roce stabilní ziskovosti díky našim diverzifikovaným rostoucím segmentům, které stále dosahují nových milníků,“ okomentoval výsledky Yuanqing Yang, generální ředitel Lenova.

bitcoin školení listopad 24

Naše strategie funguje a skupina je odolná i tváří v tvář globálním nejistotám. Do budoucna budeme i nadále investovat do výzkumu a vývoje, abychom využili další vlnu příležitostí pro růst a byli tak dobře připraveni na budoucnost,“ uzavřel.

Zdroj: Lenovo

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?