Má outsourcing v e-commerce smysl?

6. 4. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Inveo
Co když máte zkušenosti s prodejem z kamenných obchodů, ale internet vás ještě stále "nepolíbil"? Jednou z cest na trh e-commerce může být i outsourcing.

* Názory autora nemusí slučovat s postojem redakce, v textu může preferovat zájmy jiných společností.

Stále více subjektů se chce zabývat svým primárním byznysem, který umí nejlépe. Prodeji přes internet, tedy e-commerce však nerozumí a ani rozumět nechtějí. Pro tento způsob podnikání musí vyhradit lidské zdroje, investovat do technologií a ty neustále vylepšovat. Nemluvě o správě a výdajích na marketing, newslettery, PPC kampaně do srovnávačů a další podporu v podnikání.

Řešit tedy musí nejenom samotný provoz e-commerce řešení, ale také jeho údržbu a kontinuální vývoj celého řešení podle aktuálních trendů svých potřeb a požadavků. O toto vše se může postarat třetí strana a firma pak pouze expeduje zboží.

Drahý pronájem?

Řešení outsourcingu se vyplácí především těm subjektům, které mají vybudované dobré povědomí o značce, mají zvládnutý marketing a dosahují zajímavých obratů.

Vezměte si, že firma nasadí e-shop na míru za několik stovek tisíc korun. Vše běží, jak má, ale najednou se majitel rozhodne, že v něm chce dělat spoustu změn. Začnou se vytvářet další náklady, které musí být pokryty nějakým rozpočtem. Ten však většinou neexistuje.

Následuje klasické kolečko dohadování a posouvání, rozvoj firmy tak stojí. Naopak komplexní outsourcing toto neřeší a vývoj a vedení celého projektu je na bedrech firmy, která se o vše postará.

Obchodní model

Postup může vypadat následovně: Po podpisu smlouvy outsourcingová společnost připraví celý e-shop na své náklady podle specifikace a konzultace se zákazníkem, a to včetně napojení na CRM a ERP systémy.

Jakmile začne e-shop generovat obrat, outsourcer z něj dostává provizi v předem domluvené výši, která se nastavuje pro každého zákazníka individuálně.

Klient se přitom po spuštění o nic nestará, vše funguje automaticky, pracuje tak pouze na expedici objednaného zboží. Byznys model je postaven tak, aby motivoval outsourcingovou firmu, jako provozovatele, aby zvyšoval obrat, čímž pomůže zákazníkovi a zároveň zvýší svůj zisk. Pokud se obchodování nedaří, je outsourcer nucen něco změnit, jinak nevydělává.

bitcoin školení listopad 24

Problém s nízkými maržemi

Jestliže se po schůzce, analýze a propočtu projektu zjistí, že by outsourcing e-commerce nebyl pro zákazníka vhodný, může mu outourcingová firma nabídnout jiné pro něj vhodné řešení – např. roporučit partnera, který postaví firmě řešení na míru, anebo pronajme pouze e-shop.

Autor je jednatel společnosti Inveo, specialisty v prodeji na internetu s více než desetiletou působností na českém online trhu.

Čtěte dále

Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data