Marketing jako přidaná hodnota

2. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: DNS
Jiná je marketingová komunikace firmy prodávající rohlíky či jogurty přímo spotřebitelům (B2C) a jinak to funguje, když cílíme na podstatně menší skupinu prodejců a přeprodejců (B2B).

Myslím, že začínat popisem toho, co vlastně marketingová komunikace je a k čemu nám slouží, je asi zbytečné. Ale pro jistotu alespoň ve zkratce. Každý určitě ví, nebo tak trochu tuší, že je důležitým nástrojem marketingového mixu (výrobek, cena, místo/distribuce, komunikace) a představuje v podstatě soubor aktivit vedoucích k prodeji našich výrobků či služeb.

Jiná je marketingová komunikace firmy prodávající rohlíky či jogurty přímo spotřebitelům (B2C) a jinak to funguje, když cílíme na podstatně menší skupinu prodejců a přeprodejců (B2B).

Marketingová komunikace v prodejních kanálech není o méně důležitá než komunikace směrem ke koncovým spotřebitelům. Její zásadní výhodou je podstatně menší skupina, kterou oslovujeme a kterou zároveň významně ovlivňujeme, a také její lepší znalost (odborné znalosti či osobnostní vlastnosti jednotlivců). To nám usnadňuje výběr správných „komunikačních nástrojů“ – cílená reklama (tištěná, on-line média atd.), odborné konference, motivační soutěže nebo produktové školení/semináře.

Reálným příkladem dobrého fungování marketingové komunikace v prodejních kanálech je společnost DNS – distributor s přidanou hodnotou působící na trhu IT produktů a služeb více než 15 let. Firma zastupuje na českém trhu více než 20 velkých nadnárodních výrobců a také menších firem, které u nás často nemají ani své zastoupení. A pokud ano, tak třeba jen v podobě jednoho zástupce, který je zároveň zodpovědný za další evropské země, takže mu na marketingové aktivity v podstatě ani nezbývá čas.

Jednou ze služeb, které DNS nabízí nejen jim jako přidanou hodnotu, je marketing a marketingová komunikace.

Jak to vypadá v praxi

Základem dobré komunikace je, aby marketér chápal obchodní cíle a strategie výrobce a distributora a měl dobré znalosti daného trhu. Dále je to určení klíčových brandů, produktů či skupin produktů a cílové skupiny k oslovení a také volba způsobu komunikace.

Osvědčenými způsoby komunikace jsou například semináře či školení (edukace partnera a představení naší argumentace), prezence na konferencích (brand building), spolupráce s on-line a tištěnými médii (produktové informace, reklama), motivační programy (ocenění úspěšných obchodníků) a především osobní přístup k partnerům – dlouhodobé budování obchodního vztahu (např. neformální sportovní a kulturní akce).

bitcoin školení listopad 24

Kombinace všech těchto činností slouží k podpoře prodeje služeb a výrobků daného výrobce. Marketingové komunikace - ač mnohými zatracovaná – je nejenom v distribučním kanále velkou přidanou hodnotu a má svůj velký význam.


Autorka je marketingová specialistka ve společnosti DNS.

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti