MasterCard představil nový systém ověřování identity uživatele při on-line nakupování

8. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Kobes - Fotolia.com
Systém stojí na ověření identity prostřednictvím otisku prstu a jejím potvrzení jednorázovým SMS heslem. Jeho ambicí je nahradit současné zdlouhavé procesy, které podle MasterCard mohou řad nakupujících odradit.

Společnost MasterCard představuje sadu technologických řešení MasterCard Identity Check, která využívají pokročilý systém pro ověření identity spotřebitelů s cílem zjednodušit průběh nakupování on-line. Ověření totožnosti systémem MasterCard Identity Check naopak funguje pomocí biometrických údajů v podobě otisku prstu držitele karty a zasláním jednorázového SMS hesla.

MasterCard uvádí, že stávající způsob on-line ověřování identity může spotřebitele od nákupu na v e-shopech velmi rychle odradit. Ověření může být časově náročné, a je proto možné, že si zákazník svůj nákup rozmyslí.

MasterCard chce pomocí Identity Check vylepšit i bezpečnost on-line plateb. Použití technologií a dat se přesune od spoléhání se na to, co spotřebitel zná (heslo), směrem k tomu, co používá (mobilní telefon nebo jiné chytré zařízení) a čím je (biometrické údaje). Stovky držitelů karet v Nizozemsku začaly platbu skrze biometrické údaje používat již minulý měsíc a podobný testovací proces probíhá i v USA.

Zájem o novou generaci ověřování totožnosti byl podle MasterCard potvrzen i spotřebiteli v nedávném celosvětovém průzkumu. Podle průzkumu společnosti MasterCard zapomene 53 % nakupujících svá důležitá hesla minimálně jednou týdne a kvůli jejich obnově ztratí více než deset minut.

Výsledkem je, že více než třetina lidí proces on-line nákup úplně zruší, zatímco šest lidí z deseti uvádí, že kvůli obnově hesla například nestihlo koupit lístek na rychle vyprodaný koncert. Více než polovina dotázaných by zároveň uvítala možnost nahradit heslo něčím pohodlnějším, co by zajišťovalo stejnou úroveň ochrany.

bitcoin školení listopad 24

S celosvětovou expanzí nového systému se počítá v roce 2017.

Zdroj: MasterCard

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data