Mastercard: Předvánoční útraty v Česku letos vzrostou, byť velmi mírně

27. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Tržby v oblasti elektroniky by v meziročním srovnání měly vyrůst o necelé procento.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky studie SpendingPulse, v níž pravidelně monitoruje prodeje v kamenných obchodech i online. Z ní vyplývá, že Češi utratí od počátku listopadu do Štědrého dne o 4 % více peněz než vloni.

„Náš poslední SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí,“ říká Martin Dolejš, ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Studie předpokládá meziroční nárůst tržeb v restauracích (+10,8 %), v obchodech s oděvy (+3,9 %), elektronikou (+0,7 %) a potravinami (+0,5 %). Naproti tomu prodejci šperků by se měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 %.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?