Mastercard: Příležitost pro růst rodinných firem tkví v další digitalizaci

24. 7. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Mezi faktory, které brzdí rychlejší digitalizaci rodinných firem, patří nejistota kolem ochrany soukromí a úrovně zabezpečení.

Společnost Mastercard uvádí, že více než dvě pětiny malých a středních firem v rodinných rukách chtějí modernizovat své fungování pomocí nových digitálních nástrojů. Ovšem 28 % účastníků průzkumu uvedlo, že si nejsou jisti tím, jaká řešení by pro ně byla nejvhodnější.

Firmy v rodinných rukách se podle Mastercardu přechodu do digitálního světa, který výrazně urychlila pandemie covid-19, přizpůsobovaly v minulých letech velice rychle. Například skoro polovina z nich začala ve větší míře využívat digitální platby.

Vliv rodinných vztahů

Mastercard si povšiml, že fungování rodinné firmy s sebou nese i specifické komplikace, které mohou snahy v digitalizaci ztěžovat. Jedním z problémů je neochota ke změně. Někteří zaměstnanci (27 %) mají pocit, že jejich malá firma není dostatečně otevřená potřebným změnám a brání se novým věcem.

Za rezistentnější vůči novinkám se většinou považují starší generace. Unikátním aspektem činnosti rodinných firem je také nutnost řešit vztahy mezi jednotlivými členy rodiny.

Pětina respondentů v průzkumu zmínila, že právě osobní vztahy s příbuznými jsou největší překážkou v provozu firmy. Podle stejného podílu dotazovaných je dalším častým sporným bodem nástupnictví ve vedení firmy.

bitcoin školení listopad 24

Rodinné firmy dále často v průzkumu uváděly, že k tomu, aby mohly dále růst, potřebují více informací a přístup ke školením a mentoringu. Více než dvě pětiny z nich projevily touhu modernizovat svou činnost lepším uplatňováním dostupných digitálních nástrojů.

Zdroj: Mastercard

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak