Mediaresearch: Čeští muži v e-shopech nejčastěji nakupují elektroniku, ženy oblečení

6. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Kromě pohlaví hraje roli například věk. Dražší zboží (počítače, elektronika, bílá technika apod.) si v e-shopech pořizují spíše starší uživatelé. Ti mladší zase nakupují častěji.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila ve spolupráci s agenturou Mediaresearch průzkum, který se zaměřil na sortiment, který v e-shopech nejčastěji nakupují čeští muži a ženy. Výsledky byly očekávatelné – zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty (62 %), muži volí počítače (53 %).

Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Průzkum dále odhalil, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji, zejména pak oblečení. Naopak uživatelé ve věkových kategoriích 45 – 54 a 55+ nakupují méně často, ale zato převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Graf – Nejčastěji nakupovaný druh zboží podle pohlav

Zdroj: APEK

bitcoin školení listopad 24


Průzkumu se účastnilo 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data