Mediaresearch: Počet českých internetových uživatelů vzrostl za rok o více než 360 tisíc

3. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Zejména v jarních měsících stoupl počet reálných tuzemských uživatelů internetu. Jaké byly podle agentury Mediaresearch příčiny nárůstu a jak návštěvnost internetu v prvním pololetí 2011 vyvíjela?

Ve srovnání s loňským rokem vzrostla česká internetová populace o více než 360 tisíc uživatelů a na internetu se průměrně zdržujeme o 2 a tři čtvrtě hodiny více.

Nejvýrazněji se na návštěvnosti českého internetu v prvním pololetí 2011 podepsaly japonská katastrofa, britská královská svatba, smrt Usámy bin Ládina a Mistrovství světa v ledním hokeji.

Z dat, která pro NetMonitor zajišťuje společnost Mediaresearch, je zřejmé, že mezi druhým a třetím měsícem roku se zvýšil počet reálných uživatelů (RU) o téměř dvě procenta. Nejvyššího počtu reálných uživatelů v prvním pololetí dosáhl internet už v březnu (5,97 mil.). Vysoká návštěvnost se udržela až do května a teprve poté, v červnu, dle sezónních očekávání skokově klesla.


 

Graf 1: Vývoj počtu reálných uživatelů (RU) z ČR leden-červen 2010 a 2011

Vývoj počtu reálných uživatelů (RU) z ČR leden-červen 2010 a 2011


 

Počty stránek, které si uživatelé měsíčně zobrazí (PV), měly v prvním poloetí mírně klesající trend s pravidelnými výkyvy. Nejvíce stránek lidé zobrazili tradičně v lednu (7,94 mld.) V březnu výrazně vzrostlo i zobrazení webů se zpravodajským obsahem. Zvýšený zájem pravděpodobně vyvolala katastrofa v japonské Fukušimě. Půlročního minima dosáhl počet zobrazených stráněk v červnu (6,84 mld.).


 

Graf 2: Vývoj počtu zobrazených stránek (PV) leden-červen 2010 a 2011

Vývoj počtu zobrazených stránek (PV) leden-červen 2010 a 2011


 

Nejvíce času během prvního pololetí roku 2011 prosurfovali Češi v lednu. Každý strávil na internetu v průměru 29 hodin a 24 minut. Naopak nejméně času uživatelé trávili on-line v  dubnu (20 hodin a 31 minut). Z meziročního srovnání vyplývá, že uživatelé tráví na internetu měsíčně průměrně o 2 hodiny a 46 minut více času než vloni.


 

bitcoin školení listopad 24

Graf 3: Vývoj průměrně stráveného času na internetu (ATS) leden-červen 2010 a 2011

Vývoj průměrně stráveného času na internetu (ATS) leden-červen 2010 a 2011

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data