Mediaresearch: Počítač či mobil má polovina dětí

22. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Jacek Chabraszewski
Agentura Mediaresearch zveřejnila výsledky výzkumu životního stylu dětí. Vybavení pokojíčků se modernizuje. Jakou spotřební elektroniku v nich naleznete a co rodiče dětem pořizují?

Mediaresearch: počítač naleznete téměř v polovině pokojíčkůZ výzkumu životního stylu dětí (LSS Děti), který pro Asociaci televizních organizací realizovala společnost Mediaresearch na vzorku 730 dětí ve věku 4-14 let, vyplývá, že narůstajícím trendem se stává vlastní pokojíček pro každé dítě. Počítač naleznete ve 47 % pokojíčků.

Desetina dětí má v pokojíku počítač bez přístupu k internetu, dalších 37 % dětí do 14 let má ve svém pokoji k dispozici počítač s internetovým připojením

Mezi nejčastěji zmiňovanými zařízeními, které přibližně polovina dětí vlastní nebo je mají ve svém pokojíčku, byly uváděny mobilní telefon (55 %), CD přehrávač (53 %), televizor (48 %) a rádio (48 %).

V dětských pokojíčcích si podle průzkumu Mediaresearch čím dál častěji nachází své místo i video nebo DVD přehrávače. Dochází však také k obměně walkmanů a discmanů modernějšími zařízeními.


Graf: Mediální vybavenost pokojíčků podle věku dětí

Mediální vybavenost pokojíčků podle věku dětí

Zdroj: ATO-Mediaresearch

bitcoin školení listopad 24


Pokojíčky chlapců jsou elektronikou a počítači o něco lépe vybaveny než pokojíčky dívek. Chlapci oproti dívkám vlastní zejména více DVD a videopřehrávačů, PC s připojením na internet a herních konzolí. Celkově vybavenější jsou starší děti, a to hlavně zařízeními pro svou individuální potřebu, tj. MP3, MP4 přehrávači, iPody a mobilními telefony.

Vlastní anebo se sourozencem sdílený pokojíček má dnes už téměř každé dítě (92 %) ve věku 4-14 let, říká Mediaresearch. Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že více než polovina dětí, které mají možnost sledovat televizi, DVD nebo video ve svém pokojíčku, tuto možnost využívá velmi často (denně nebo téměř denně).

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends