Mediaresearch: Slováci preferují hlavně slovenské e-shopy, nakupují stále častěji

29. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © filograph - Fotolia.com
Internetové obchody jsou u slovenských zákazníků stabilně oblíbené, alespoň jednou za měsíčně v nich nakupuje 29 % procent lidí.

S nakupováním na internetu má drtivá většina Slováků (95 %) ty nejlepší nebo spíše dobré zkušenosti. Jako velmi zlé své zkušenosti označila pouze 2 % dotázaných nakupujících.

Více než polovina internetových uživatelů nakupuje v internetovém obchodě alespoň jednou za čtvrt roku (nebo častěji), což je o 13% více než v roce 2010.

Každý týden vyrazí na internetové nákupy 5 % dotázaných Slováků a alespoň jednou měsíčně v e-shopu nakoupí 24 % respondentů

Výsledky vyplývají z výzkumu Mediaresearch Slovakia pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1006 respondentů Slovenského národního panelu.

Graf 1: Zkušenosti s on-line nakupováním na Slovensku

 

Graf 1: Zkušenosti s on-line nakupováním na Slovensku

Graf 2: Frekvence nákupů v internetových obchodech

Graf 2: Frekvence nákupů v internetových obchodech

Výrazně méně rozšířený je naopak nákup v zahraničních e-shopech, kde za poslední rok nenakoupila více než polovina dotázaných Slováků. Více než polovinu ze svých on-line nákupů za poslední rok, udělalo v zahraničí e-shopech 14 % respondentů.

Co se týče platby za nákupy na internetu, preferují Slováci stabilně dobírku (49 %). Poměrně oblíbený je však i bankovní převod, který podle průzkumu volí zhruba čtvrtina zákazníků.

Kartou přes internet v současné době platí 13 % lidí a možnost platby přímo na pobočce při osobním odběru využívá 6 % respondentů.

Graf 3: Nákupy v zahraničních e-shopech

Graf 3: Nákupy v zahraničních e-shopech

bitcoin školení listopad 24

 

Zdroj: Mediaresearch Slovakia

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data