Mediaresearch: Většina počítačů s připojením na internet má jen jednoho uživatele

14. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Podle průzkumu agentury Mediaresearch se o svůj domácí počítač připojený k internetu nedělí s dalšími uživateli většina respondentů. Prohlížečům v domácnostech vládnou Internet Explorer a Mozilla Firefox.

Čím dál více českých uživatelů pro připojení k internetu využívá doma vlastní počítač, který nesdílí s dalšími uživateli. Vyplývá to z průzkumu agentury Mediaresearch, který si nechalo zpracovat Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Více než polovina počítačů s připojením k internetu (58 %) má jen jednoho uživatele. Agentura Mediaresearch to přisuzuje trendu jednočlenných domácností a také lepší vybavenosti vícečlenných domácností.

O dalších 38 % počítačů připojených k internetu se doma dělí dva uživatelé. Dělba mezi více uživateli je už však vzácnější.

Podle odpovědí respondentů se tři uživatelé o domácí počítač připojený k internetu dělí jen v 8 % případů. Čtyři a více pak pouze v 4 % případů.

Podle agentury Mediaresearch má nyní alespoň dva počítače 43 % českých domácností.  

Prohlížeč Google Chrome v domácnostech neboduje

Nejen webové vývojáře by mohlo zajímat, že podle průzkumu agentury Mediaresearch čeští uživatelé internetu nejčastěji na svém domácím počítači používají webový prohlížeč Internet Explorer (40 %).

Na druhém místě je Mozilla Firefox (34 %) a s překvapivě velkým odstupem následuje až na třetím místě Google Chrome (17 %), přestože je nyní považován za nejrozšířenější prohlížeč na světě.

Průzkum se realizuje pravidelně. Vždy se ho účastní přibližně 2 300 respondentů starších 10 let z domácností s přístupem k internetu.

Počet uživatelů využívajících počítač k připojení z internetu z domova

bitcoin školení listopad 24

Zdroj: Mediaresearch

 

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends