Mediaresearch: Kolik je v ČR online uživatelů?

5. 10. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Agentura Mediaresearch zveřejnila statistiku s vývojem české internetové populace o prázdninách. Pokud prodáváte na internetu, určitě by neměla uniknout vaší pozornosti.

Červen byl z hlediska počtu internetových uživatelů ve znamení poklesu, ovšem již následující měsíc velikost české internetové populace opět rostla a v srpnu dosáhla 5,18 milionu lidí. Stejně tak u ukazatele počtu reálných uživatelů zahrnujícího všechny uživatele, kteří se za měřený měsíc alespoň jednou připojili k internetu, následoval po červnovém propadu v červenci a srpnu nárůst.

V druhém měsíci letních prázdnin se počet reálných uživatelů na měřených serverech letos opět přehoupl přes pětimilionovou hranici a dosáhl 5,06 milionu uživatelů. Na grafech můžeme vidět jasný rozdíl ve vývoji oproti letním měsícům v minulém roce.

Vývoj počtu reálných uživatelů a počtu zobrazených stránek

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius (říjen, 2009)

Ukazatele počtu zobrazených stránek a počtu návštěv se vyvíjely stejným směrem jako vloni. U počtu zobrazených stránek měl nárůst pozvolnější tempo, naopak u návštěv byl rozdíl mezi hodnotami v letních měsících roku 2009 mírně vyšší než v předchozím roce. Jednoznačně se však na obou ukazatelích podepsal vliv letních měsíců. Před prázdninami se počet zobrazených stránek pohyboval kolem hranice 7 miliard a v srpnu čeští internetoví uživatelé zobrazili jen 6,28 miliard stránek. To meziročně představuje růst, ovšem poklesl počet návštěv, a to na 786 milionů.

Více uživatelů, kratší čas

Opačný vývoj však nastal u hodnoty průměrně stráveného času na internetu. Ten za prázdninové měsíce pouze klesal. V srpnu 2009 strávili internetoví uživatelé v ČR surfováním 25 hodin a necelých 54 minut. Ačkoliv se v loňském létě průměrně strávený čas v srpnu již prodlužoval, v letošním srpnu ještě více poklesl. Na základě vývoje hodnot u ostatních ukazatelů návštěvnosti, můžeme předpokládat, že hezké počasí a trávení dovolených se v druhé půli letošních prázdnin projevilo především v kratším čase stráveném na internetu. Rozšiřující se možnosti přístupu na internet dovolují uživatelům získat aktuální informace a vyřídit potřebnou komunikaci přes internet relativně rychle a jednodušeji než dříve a zbylý čas poté trávit o dovolených jinak.

bitcoin školení listopad 24

Vývoj počtu návštěv a stráveného času

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius (říjen, 2009)

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry