Microsoft má za sebou úspěšný kvartál, vydělal i na konci podpory Windows 7

30. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Microsoft
Nejlepší výsledky přinesla cloudová služba Microsoft Azure, jejíž tržby ve sledovaném období vyrostly o 62 %. Celkový čistý zisk Microsoftu se vyšplhal na 11,65 miliardy dolarů, o 38 % více než ve stejném období v roce 2018.

Společnost Microsoft informovala o svých výsledcích za druhé fiskální čtvrtletí 2020, které skončilo 31. 12. 2019. Z nich vyplývá, že celkové tržby firmy ve sledovaném období vzrostly o 14 % na 36,9 miliardy, provozní zisk dokonce o 35 % na 13,9 miliardy.

Čistý zisk Microsoftu se meziročně zvýšil o 38 % na 11,65 miliardy dolarů. Nejsilnější divizí společnosti je i nadále More Personal Computing, jež zahrnuje Windows, Xbox a zařízení Surface; ta vykázala tržby ve výši 13,2 %, ale meziročně vyrostla jen o 2 %.

O významnější růst se postarala divize Intelligent Cloud a zejména pak služba Azure. Zatímco tržby celé divize vzrostly o 27 % na 11,9 miliardy dolarů, Azure na konci roku přineslo do kasy Microsoftu o 62 % více než ve stejném období v roce 2018.

bitcoin školení listopad 24

Divize Productivity and Business Processes posílila o 17 %, zejména díky 20% růstu tržeb ze sady Office 365 pro spotřebitele. Celkovému růstu společnosti pomohl i přechod zákazníků na Windows 10 v důsledku ukončení podpory operačního systému Windows 7.

Zdroj: Microsoft, IDG News Service

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends