Microsoft: Polovina českých uživatelů plánuje do dvou let nákup nového notebooku

5. 12. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Saklakova - Fotolia.com
V posledních dvou letech si nový notebook pořídila zhruba třetina českých uživatelů a další více než polovina nákup zvažuje. Češi zároveň preferují nákup notebooku v e-shopech, kde ideální zařízení vybírají zhruba 2,8 týdne.

Průzkum GfK pro Microsoft odhalil, že Češi a Slováci se ve velkém zajímají o pořízení nových notebooků. V posledních dvou letech si 34 % českých uživatelů koupilo nové zařízení a více než polovina oslovených tento nákup plánuje do dvou let.

Průzkum uvádí, že v České republice aktuálně vlastní notebook 86 % domácností. Na Slovensku je toto číslo ještě vyšší – zde alespoň jeden notebook vlastní 92 % oslovených domácností. Hlavním nákupním kanálem je pro respondenty e-shop.

Nákup z pohodlí domova

Průzkum ukázal, že až 58 % českých uživatelů zakoupilo notebook v posledních dvou letech právě v e-shopech. Výběr vhodného zařízení jim pak trvá v průměru 2,8 týdne, přičemž ženy podle průzkumu vybírají nový notebook déle než muži.

Hlavním kritériem pro výběr notebooku již podle průzkumu nejsou pouze technické parametry, případně cena nebo operační systém. Stále více uživatelů klade důraz také na design, váhu nebo velikost notebooku.

Poptávka podle Microsoftu roste i u rodin s dětmi. Češi také nakupují druhé notebooky do rodiny. Významný podíl kupujících tvoří i domácnosti s příjmem do 20 000 Kč měsíčně, což ukazuje, že notebooky se stávají dostupnější a běžnou pomůckou.

bitcoin školení listopad 24

Průzkum se uskutečnil v červenci 2018 na vzorku více než 1 500 respondentů z ČR a SR ve věku od 18 do 65 let.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data