Mladá generace chce personalizované nabídky a nakupování jako zážitek (Visa Europe)

20. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Lenovo
Studie Budoucnost obchodu společnosti Visa Europe ukazuje, kudy vede cesta do srdcí a peněženek mladých lidí. Jejich nároky jsou vysoké a obchodníci se musejí naučit pracovat s moderními technologiemi a sociálními sítěmi.

Společnost Visa Europe představila výsledky své studie Budoucnost obchodu, která se zaměřila na vývoj nákupních zvyků a očekávání u mladé generace. Studie dospěla k prostému závěr - nároky nakupujících rostou a klíčem k úspěchu obchodníků u mladé generace jsou moderní technologie, sociální sítě a poskytnutí zážitku.

Stále důležitější jsou i personalizované nabídky ušité každému zákazníkovi na míru. Platí to zejména v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům zobrazují „na tělo“ přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče pak spotřebitelé stále častěji očekávají i v dalších prodejních kanálech.

Z naší studie vyplývá, že 32 % mladých označovaných jako ‚Millenials‘ přímo vyžaduje, aby je obchodníci – ať už v e-shopech nebo kamenných prodejnách – nějak zajímavě oslovili, překvapili či potěšili,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Sociální sítě jako místo pro konzultace

Najít zboží na Pinterestu nebo Instagramu, nechat si poradit od kamarádů na Facebooku, vyfotit si v obchodě selfie, sledovat počty „lajků“, poté koupit – v obchodě nebo online. Podle studie se zhruba takto dnes mladí lidé rozhodují o nákupu. Důležitost sociálních sítí v rozhodovacím procesu dokládají i statistiky.

Celkem 66 % respondentů z generace Y (narozených v letech 1986 až 1995) a Z (narozených po roce 1995) uvedlo, že svůj nákup konzultují s přáteli prostřednictvím sociálních sítí a 39 % dotázaných potvrzuje, že sociální sítě využívají jako zdroj informací před nákupem.

Zásadní roli začínají hrát sociální sítě také v budování loajality zákazníka. Ten se o koupi jakéhokoli produktu víc než kdy dřív rozhoduje na základě toho, jaké sympatie tím získá u svých přátel. Obchodníkům tak chování zákazníka na sociální síti zase umožňuje personalizovat svůj přístup a individuálně jej odměnit třeba za to, že nasdílí fotografii s jeho produktem.

Telefon je samozřejmost a biometrika je zábavná

Chytré telefony se podle studie stávají při nakupování absolutní nezbytností. Celkem 82 % podle Visa Europe uživatelů chytrých telefonů využívá svá zařízení při rozhodování o nákupu přímo v místě prodeje.

Další statistika Visa Europe uvádí, že více než třetina evropských uživatelů chytrých telefonů použila mobilní zařízení k nákupu produktu poté, co si jej prohlédli v kamenném obchodě. Naopak 59 % respondentů uvedlo, že mobilní telefon využívají k vyhledávání informací o produktu předtím, než si ho jdou fyzicky prohlédnout do obchodu.

Chytré telefony vytvářejí most mezi on-line a off-line prostředími, která v současnosti fungují jako spojené nádoby. Obchodníkům na základě chování zákazníka v on-line prostředí umožňují oslovit je například se zajímavou nabídkou v okamžiku, kdy procházejí kolem kamenného obchodu,“ upozornil Marcel Gajdoš.

bitcoin školení listopad 24

Pokud jde o placení chytrými telefony, je mladá generace je bezkontaktnímu pípnutí namísto operování s hotovostí či kartou více než nakloněna. Studie dále uvádí, že v otázkách bezpečnosti mladé generace fandí jakýmkoli technologickým inovacím včetně bioemtrického ověřování plateb (například otiskem prstů).

Zdroj: Visa Europe

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data