Mobilní nákupy budou v roce 2016 tvořit již desetinu tržeb českých e-shopů (Heureka.cz)

25. 4. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Oblast mobilní komerce roste podle Heureky podstatně vyšším tempem než celkový trh. Velká řada e-shopů přesto stále nenabízí svým zákazníkům mobilní verzi webu.

Mobilní nakupování podle údajů portálu Heureka.cz opět láme rekordy, když v roce 2015 vykázalo 60% nárůst a v letošním roce má tvořit již více než desetinu tržeb tuzemských e-shopů.

Češi podle Heureky přes mobily nakupují častěji zboží v nižší, zhruba poloviční hodnotě oproti nákupu z klasického počítače. To je dáno hlavně sortimentem – často se totiž jedná o opakované nákupy zboží pro běžnou denní spotřebu.

Trend rostoucích mobilních přístupů je dlouhodobě patrný i v elektronické komerci. Na Heurece tvoří návštěvy z mobilů už přes jednu třetinu celkových návštěv,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel portálu Heureka.cz.

Mobilní nákupy jako takové začnou v tomto roce tvořit už významnou část celkového obratu, jejich podíl překročí hranici deseti procent. Vloni rostlo mobilní nakupování o 60 %, v roce 2015 to bylo 8 miliard. Je tedy vidět, že segment m-commerce roste mnohem rychleji než celá e-commerce,“ dodal Braverman.

Řada e-shopů stále nemá mobilní verzi webu

I na mobilech je velmi silnou kategorií elektronika, častěji však z pohledu vyhledávání a srovnávání. Trendem nákupu přes mobily je především zboží v nižší hodnotě, často takové, které zákazníci znají, nemusí se o něm dlouho rozhodovat či radit.

Přes mobil lidé nakupují běžné věci denní spotřeby, a velmi často na něm dělají opakované nákupy – nakupují dětské pleny, krmivo pro zvířata nebo kontaktní čočky. Často je to také drogistické zboží,“ uvedl Braverman.

Na tento trend reagují i samy e-shopy. Meziročně se zvýšil počet těch, které mají weby přizpůsobené pro mobilní zákazníky téměř o třetinu. „Přesto je však právě nepřizpůsobenost webů e-shopů jednou z nejčastějších bariér nákupu přes mobil,“ upozorňuje Braverman.

V loňském roce utratili Češi na internetu 81 miliard korun, což znamenalo meziroční nárůst o 21 %. V podobném tempu má obrat českých e-hopů podle Heureky vyrůst i v roce 2016.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka - Výsledky české mobilní komerce

Rok

Podíl mobilních nákupů

Útrata přes mobilní zařízení

2014

7,5 %

5 miliard korun

2015

9,9 %

8 miliard korun

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data