Na kterých sociálních sítích má smysl vyvíjet marketingové aktivity?

6. 8. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © N-Media-Images - Fotolia.com
Průzkum agentury Mediaresearch naznačuje, které sociální sítě lze v českých podmínkách využít jako efektivní marketingový nástroj. Jak si stojí Google+ oproti Facebooku či Twitteru? Má smysl příprava videí pro YouTube?

Na sociálních sítích lidé meziročně vykazují nižší aktivitu, ale jejich zájem o sociální sítě se nesnižuje. Tvrdí to alespoň agentura Mediaresearch na základě svého průzkumu mezi internetovými uživateli od 15 let věku výše, do kterého se zapojilo 1 084 respondentů.

Podle tohoto průzkumu jsou nejoblíbenějšími komunitními servery v České republice sociální síť Facebook a portál pro sdílení videa YouTube. Z českých komunitních serverů se vedle serveru Lidé.cz s dlouholetou tradicí daří jen těm poměrně úzce zaměřeným.

Příkladem budiž Spolužáci.cz nebo Československá filmová databáze (ČSFD), která se podle agentury Mediaresearch může chlubit největším nárůstem návštěvnosti v letech 2011 a 2012. Pro resellery působící v oblasti počítačů a elektroniky však nepředstavují použitelný marketingový nástroj.

Naopak Facebook či YouTube ano. Facebook prý znají téměř všichni oslovení (99 %) a bezmála dvě třetiny (74 %) respondentů mají na Facebooku také svůj profil. Polovina respondentů prý Facebook navštíví alespoň jednou denně. YouTube údajně zná 97 % dotázaných, přičemž 38 % ze všech respondentů uvádí, že na YouTube má vlastní profil.

Jak si vedou Google+ a Twitter?

Zdá se, že společnosti Google její čtvrtý pokus o sociální síť vyšel zatím ze všech nejlépe. Vedle jiných ukazatelů to indikují i výsledky průzkumu agentury Mediaresearch, podle níž se sociální síť Google+ v roce 2012 stala komunitním serverem s největším procentuálním nárůstem počtu uživatelských účtů

Google+ dle svých vlastních slov zná 82 % respondentů a 27 % respondentů tam má i vlastní účet. Pro někoho dost možná překvapivě zaostává mikroblogovací platforma Twitter. Sice jí prý zná 78 % oslovených,  ale jen 8 % respondentů má na Twitteru vlastní účet.

Pro srovnání: Twitter překonává česká služba Rajče.net pro sdílení fotek, kterou prý zná 81 % respondentů a 19 % z oslovených internetových uživatelů starších 15 let zde má vlastní uživatelský účet.

LinkedIn zůstává na okraji zájmu

Profesní sociální LinkedIn si podle průzkumu agentury Mediaresearch stále nenachází cestu k širší české internetové veřejnosti. Zná ji pouze 27 % oslovených a vlastní uživatelský účet na LinkedIn má jen 6 % respondentů.

Z šestnácti komunitních serverů zahrnutých do průzkumu LinkedIn zná nejméně respondentů. LinkedIn tak zůstává spíše nástrojem pro profesní navazování a udržování kontaktů, než nástrojem pro marketing. Naopak Facebook a YouTube mají jako marketingový nástroj zjevně značný potenciál při správném využití.

bitcoin školení listopad 24

Mediaresearch: Komunitní weby 2012

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?