NMS: Přes 10 000 korun ročně utratí za internetové nákupy polovina on-line nakupujících Čechů

28. 2. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Alespoň deset tisíc korun ročně utratí za on-line nákupy každý druhý Čech aktivní na internetu. Před rokem jich přitom byla třetina.

Průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research pro Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách ukazuje nárůst objemu peněz, které nakupující utrácí za internetové nákupy.

Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ uvedl v oznámení Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.

Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).

Meziročně se navíc také zvýšil podíl dotázaných Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ dodal Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Průzkum dále ukázal, že každý druhý respondent nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně. Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které on-line kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

bitcoin školení listopad 24

 Tab.: Výdaje za nákupy přes internet

Jakou částku jste utratili na internetu v posledním roce?

 

rok 2013

rok 2012

1 - 1 000 Kč

4%

5%

1 001 - 3 000 Kč

10%

15%

3 001 - 5 000 Kč

14%

18%

5 001 - 10 000 Kč

23%

25%

10 001 - 20 000 Kč

24%

20%

Více než 20 000 Kč

26%

16%

Zdroj: NMS Market Research pro Heureka.cz

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends