NMS: sociální média - příležitost i hrozba pro reference

22. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Podle průzkumu agentury NMS Market Research sociální média umocňují šíření negativních zpráv a jsou významnou příležitostí i hrozbou pro zákaznický servis.

NMS: sociální média - příležitost i hrozba pro referenceSociální média se stávají součástí komunikace zákazníků, což by firmy měly začít reflektovat. Podle průzkumu na vzorku 524 respondentů a modelové situaci, jak by se lidé zachovali při nálezu myši zapečené v bochníku chleba, by se o tom svým přátelům a známým zmínilo 59 % dotázaných, 60 % uživatelů Facebooku by tuto zkušenost sdílelo právě prostřednictvím této sociální sítě.

Facebook se již týká i starší generace - 45 % dotázaných uživatelů ve věku 56 – 65 let by jeho prostřednictvím negativní zkušenost sdíleli.

Šíření negativních zpráv na internetu může představovat vážnou hrozbu, vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti…Veřejnost také vnímá spíše pozitivně, když s ní firma komunikuje,“ uvádí v tiskovém oznámení Rostislav Starý, z agentury PR.Konektor, jež si nechala průzkum zpracovat.

Sociální média podle průzkumu do značné míry přebrala dřívější funkci e-mailu, a to především v mladší populaci. Pro sdílení negativní zkušenosti by sice využila elektronickou poštu téměř polovina respondentů ve věku 56 – 65 let (46 %), ale mladší respondenti by pro šíření informace využili spíše Facebook nebo jiná sociální média (e-mail by poslalo pouze 22 % respondentů ve věku 18 – 25 let). Televizi nebo noviny by pak kontaktovalo 7 % respondentů. Výzkum neodhalil žádné významné rozdíly v chování žen a mužů.

bitcoin školení listopad 24

Další zajímavá zjištění

  • osobně by se se svou zkušeností podělilo 59 % dotázaných (72 % respondentů ve věku 18 – 25 let)
  • zkušenost by sdílelo na Facebooku 60 % jeho uživatelů (67 % uživatelů Facebooku ve věku 18 – 25 let)
  • na Twitteru by zkušenost sdílelo 26 % jeho uživatelů
  • na Google+ by zkušenost sdílelo 13 % jeho uživatelů
  • do diskusního fóra by o své zkušenosti napsalo 37 % uživatelů, 31 % blogerů by o tom napsalo na blog
  • 46 % respondentů ve věku 56 – 65 let by o tom napsalo známým/příbuzným e-mailem, ve skupině 18 – 25 let by tak učinilo jen 22 %


Zdroj: PR.Konektor

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data