O nákupu cloudových podnikových aplikací v SMB rozhodují obchodníci (Techaisle)

18. 4. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: kentoh @fotolia.com
Podle nové studie společnosti Techaisle platí, že v menších společnostech má obchodní složka výrazně větší slovo v nákupu podnikových cloudových řešení než IT oddělení.

Studie společnosti Techaisle odhalila rostoucí podíl obchodních složek firem na rozhodování o nákupu cloudových podnikových aplikací. Tato skutečnost platí zejména pro malé a střední podniky (SMB), kde rozhodování spadá v poměru 7:1 ve prospěch obchodních, spíše než IT manažerů.

U společností střední velikosti (midmarket) je tento poměr „jen“ 2:1, ale princip zůstává stejný. To, co se dříve označovalo za „stínové IT“ a bylo považované za nežádoucí, se stává novým standardem. Obchodníci v oblasti SMB častěji (5:1) rozhodují také o pořízení rozšíření cloudových aplikací.

Tato situace podle Techaisle vyplývá z toho, že o nákupu cloudových podnikových řešení rozhoduje poptávka, experimentování a „pokoutné“ nákupy. Jinými slovy dochází k částečnému obcházení IT oddělení a obchodní složky si kupují cloudová řešení na vlastní pěst.

Nikdo neví, kdo o tom vlastně rozhodl...

Ne náhodou pak studie zjistila, že vliv na rozpočty je prakticky totožný jako vliv na rozhodování – 8:1 v případě malých a středních firem a 2:1 v případě firem z kategorie midmarket. U 15 % SMB se pak rozpočet na nové řešení „najde“ v okamžiku rozhodnutí o nákupu.

Na situaci má podle Techaisle vliv také to, že v řadě organizací není zcela jasně stanoveno, kdo má konečné slovo při rozhodování o nákupu. Průzkum zaznamenal i odpovědi ve smyslu „nikdo neví, kdo o tom vlastně rozhodl, ale ta věc se koupila a teď se používá“.

bitcoin školení listopad 24

Pro resellery z toho podle Techaisle vyplývá jednoduchý závěr – jejich obchodníci by měli být připraveni na to, že o prodeji cloudových řešení nebudou jednat s „ajťáky“, nýbrž s byznysově orientovanými lidmi, kteří se rozhodují podle jiných priorit.

Zdroj: Techaisle

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti