Obrat českých e-shopů v roce 2014 překoná částku 67 miliard korun (Heureka.cz)

13. 10. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Češi mají v roce 2014 utratit v e-shopech přes 67 miliard korun, nejčastěji za elektroniku. Spolu s obratem podle Heureky roste i spokojenost zákazníků s e-shopy.

Spolu s výsledky soutěže ShopRoku 2014 zveřejnila společnost Heureka.cz prognózu výsledků obratu českých e-shopů v roce 2014. Heureka odhaduje, že české e-shopy letos utrží o 16 % více než v roce 2013 a jejich obrat dosáhne hranice 67 miliard korun.

Nejoblíbenějším sortimentem na internetu zůstává elektronika, která drží 30% podíl, významně však sílí zájem o kategorie kosmetiky (meziročně o 29 %) nebo oblečení a módy (meziroční nárůst o 15 %).

Nedílnou součástí elektronické komerce se podle Heureky stal také segment mobilních nákupů, když přístupy z mobilních zařízení tvoří už více než pětinu celkové návštěvnosti. Dalším trendem je zpomalování růstu celkového počtu e-shopů na českém trhu.

Aktuální počet e-shopů na českém trhu je 37 200. Trendem v tomto směru se stává především posilování pozic silných hráčů a malých specializovaných e-shopů,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel společnosti Heureka.cz

Jen pětina e-shopů je připravena na mobilitu

Ačkoliv mobilní návštěvnost e-shopů je letos více než dvojnásobná oproti loňskému roku, stále existují bariéry. Častou překážkou pro kompletní dokončení nákupu na mobilním zařízení je nepřehledné zobrazování stránek, špatné zobrazování nabídky a také obecná nedůvěra v mobilní platby, uvádí Heureka.

I když velké e-shopy a důležití hráči na trhu investují do vývoje mobilních aplikací a zlepšování mobilních verzí stránek, podle aktuálních čísel je pro mobilní nákupy uzpůsobena pouze pětina e-shopů,“ uvedl Tomáš Braverman.

Kvalita e-shopů však podle Heureky přesto roste. Dokazovat to má rostoucí spokojenost českých zákazníků s e-shopy. V průměru jsou zákazníci nejvíce spokojeni s úrovní komunikace e-shopů, naopak největší rezervy mají obchody v přehlednosti a uspořádání.

Ačkoliv se nejedná o dramatické zvýšení, vzrostlo průměrné hodnocení služeb e-shopů v programu Ověřeno zákazníky 96,6 %. Znamená to, že nákup v daném e-shopu by doporučilo přes 96 % zákazníků, kteří v něm nakoupili,“ dodal Tomáš Braverman.

Dobírku nahrazuje osobní odběr

Ačkoliv variantu platby na dobírku volilo v roce 2014 téměř 40 % zákazníků, její obliba dlouhodobě klesá - jen od loňska došlo k poklesu o 14 %. Zájem naopak roste o platby v místě osobního odběru, které využívá už téměř třetina zákazníků. Heureka za tímto trendem vidí masivní nárůst počtu kamenných výdejen e-shopů a dalších odběrných míst.

bitcoin školení listopad 24

Zboží, které nakoupili on-line, pak mají zákazníci zároveň pod kontrolou a mohou se ujistit, že dorazilo. Tento způsob nákupu je podle Tomáše Bravermana velmi podobný tomu v klasickém retailu, což je českým zákazníkům blízké.

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data