On-line nákupy v ČR: 47 % uživatelů nakupuje alespoň jednou měsíčně

26. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor:
Výzkum ukázal současné trendy on-line nakupování v ČR. Bezmála polovina uživatelů si za uplynulých 12 měsíců koupila on-line počítačovou techniku.

Podle výzkumu agentury Mediaresearch, prováděného mezi aktivními českými uživateli internetu, využije služby e-shopu alespoň jednou ročně 90 % z nich a 47 % uživatelů nakupuje každý měsíc.

Přestože nejvíce uživatelé nakupují oblečení (50 % z nich si je koupilo za minulých 12 měsíců), hned na druhém místě jsou počítače, notebooky a hardware (46 %) a těsně za nimi mobilní zařízení a příslušenství (38 %).

Mobilní zařízení nejen v roli zboží

Za zmínku stojí skutečnost, že uživatelé si mobilní zařízení nejen pořizovali, nýbrž je i používali k uskutečnění svých nákupů. Celá čtvrtina respondentů uvedla, že ke koupi zboží nebo služeb on-line použila tablet nebo mobilní telefon.

Zajímavá je rovněž spokojenost zákazníků z e-shopy. Pouze jedno procento respondentů uvedlo, že má s e-shopy špatné zkušenosti, 65 % uvedlo, že má zkušenosti spíše dobré a 34 % ty nejlepší.

Uživatel dá na recenze a vadí mu čekání

Majitele e-shopů by mohla zajímat i další zjištění. Podle průzkumu čtyři z pěti zákazníků alespoň občas zohlední uživatelské recenze e-shopů při výběru toho, kde nakoupí.

Výzkum se dále ptal na příčiny nespokojenosti se službami on-line obchodů. Respondentům nejvíce vadila dlouhá doba doručení, následovaná problémy s dodáním zboží, nespokojeností se samotným produktem a chybně uvedenými informacemi na stránkách e-shopu.

Průzkumu se účastnilo 1 514 respondentů z aktivní internetové populace.

bitcoin školení listopad 24

ecommerce

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti