On-line reklama nebo SEO? Jak přilákat zákazníky na obsah

2. 12. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: ChannelWorld
Netrpělivě čekáte na své zákazníky svého e-shopu? Uvědomte si, že oni vás vzhledem k obrovskému množství internetových obchodů aktivně vyhledávat nebudou. Je proto potřeba jim cestu k vám co nejvíce usnadnit a upozornit na sebe.

K tomu slouží zmiňované vyhledávače a srovnávače zboží, ale také SEO (Search Engine Optimalization) a on-lineová reklama.  Vsadit na reklamu na internetu nebo investovat čas a peníze do SEO? Neexistuje žádný univerzální mix pro všechny e-shopy, vždy záleží na potřebách daného obchodu a řadě dalších faktorů.

Určitě bych doporučil PPC (Pay Per Click) reklamu, což je velmi flexibilní nástroj, kdy inzerent platí až za reálnou akci uživatele, tedy za klik. V Čechách zprostředkovávají reklamu ve vyhledávání dva největší systémy – Google AdWords a Seznam Sklik. Oba mají zároveň rozsáhlou síť partnerských webů, kde je inzerce také zobrazována.

Inzerent si musí dobře nastavit klíčová slova. Ta musí souviset s jeho produktem nebo službou, které chce propagovat. Reklama bude zobrazena v případě shody klíčových slov s těmi, které uživatel zadal do vyhledávače. Jde o velmi dobře cílenou reklamu, protože se objevuje lidem, kteří produkt nebo informaci aktivně hledají.

Je to také velmi flexibilní nástroj, který můžete ovládat odkudkoli a kdykoli jej můžete pozastavit nebo upravit. PPC reklama také umožňuje získat kontrolu nad financemi, sami si určujete maximální cenu kliku a denní rozpočet. Současně bych rád upozornil, že nemůžete mít efektivní PPC reklamní kampaň, aniž byste se o ni průběžně starali. Nelze ji jednou nastavit a nechat být.

Další možností je displayová reklama, což jsou ve většině případů bannery. Nevýhodou je cena a také skutečnost, že jejich konverze není vysoká. Bannery jsou vhodné především pro budování značky a povědomí o ní. Většinou je využívají větší hráči, kteří mohou v oblasti reklamy experimentovat.

Usnadnit cestu zákazníků k vám může také SEO, což lze volně přeložit jako optimalizaci pro vyhledávače. Ve zkratce jde o proces, kterým zlepšujete ve vyhledávačích, jako jsou Google a Seznam, své pozice, tak aby se Váš web zobrazoval na co nejvyšších příčkách.

Je potřeba pochopit, jak zákazník hledá vaše produkty nebo služby. Na základě tohoto pak pracujte přímo na webu s klíčovými slovy. Nezaměřujte se na jedno nebo dvě klíčová slova, zahrňte celou skupinu a nezapomínejte na konkrétní výrazy, které sice nejsou tak často vyhledávané, za to mají vysokou konverzi.

Cílem je, mít pro všechny možné varianty připravenou vstupní stránku. Je také nutné budovat vztahy s ostatním weby a zákazníky. Každý odkaz nebo zmínka či sdílení na sociálních sítích posune váš e-shop ve vyhledávačích o kousek výš.

bitcoin školení listopad 24

Pokud to shrnu, tak pro úspěšný e-shop je potřeba mít oba nástroje. On-line reklama cílí na uživatele, které zajímají vaše produkty, ale neznají vás nebo značku, kterou nabízíte. Cílíte tak na konkrétní skupinu a výsledky jsou znát prakticky ihned. Co se týče SEO, tak zde jde o běh na delší trať, je to proces, který se ovšem vyplatí. Z dlouhodobého hlediska je efektivnější.  

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.

Čtěte dále

Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data