Opticom: Nejlépe hodnocenou značkou kancelářských papírů je Xerox

10. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Opticom International Research zveřejnila žebříček hodnocení značek kancelářských papírů za rok 2009, nejlépe dopadl Xerox. Kteří další velcí výrobci získali v indexu Opticomu body do první dvacítky žebříčku?

Žebříček sestavoval Opticom již po deváté a Xerox se pošesté za sebou umístil na prvním místě. Na druhém místě skončila se svým kancelářským papírem společnost HP a vůči roku 2007, kdy se průzkum konal naposledy, si o jedno místo polepšila. Třetí skončil výrobce Portucel Soporcel group se značkou Navigator. Papíry značky Impega za nimiž stojí výrobce Lyreco se tak posunuly z původního druhého místa v roce 2007 až na místo čtvrté.


Pořadí značek kancelářský papírů podle BEI indexu společnosti Opticom  za rok 2009

2009

2007

Značka

Výrobce

1

1

Xerox

Xerox

2

3

HP

HP

3

5

Navigator

Portucel Soporcel group

4

2

Impega

Lyreco

5

2

Lyreco*

Lyreco

6

4

Viking

Office Depot (Viking Direct)

7

14

Canon

Canon

8

6

Clairefontaine

Clairefontaine

9

12

Océ

Océ

10

8

Antalis

Antalis

11

10

Data Copy

M-real

12

7

Office Depot*

Office Depot

13

bez umístění

Evolve

M-real

14

9

Motif

PaperlinX

15

11

Discovery

Portucel Soporcel group

16

bez umístění

Plano

Papyrus

17

18

Double A Paper

Advance Agro

18

20

Ricoh*

Ricoh

19

bez umístění

Rainbow

Papyrus

20

15

Future

UPM

* - přejmenované značky


Nováčci v žebříčku

Ve dvacítce nejlepších se objevily hned tři nové značky. Lyreco nahradilo Impegu, Office Depot vystřídal Niceday a Nashutec se přejmenoval na Ricoh. Úspěch zaznamenal výrobce Papyrus, kterému se podařilo značky Plano a Rainbow prosadit na dalších trzích a obě se tak dostaly do žebříčku.

bitcoin školení listopad 24

„Jako zastánce silného významu značek jsem rád, že vidím pozitivní vývoj u Navigatoru a vstup značek Plano a Rainbow do žebříčku. To potvrzuje, že investice pro budování značek nebyly zbytečné,“ komentoval výsledky Mikael Selling z Opticomu. „Pro tyto značky je velmi důležitý vztah se zákazníkem, který jim pomáhá udržovat a zlepšovat pozici a zároveň při případném ekonomickém zpomalení chrání jejich tržní podíl,“ dodal Selling.

Opticom sestavuje žebříček na základě vlastního BEI modelu – Brand Equity Index, který udává hodnotu značky a krom kvality samotných produktů zohledňuje i další faktory. Průzkumu se účastnilo více jak 4 000 profesionálních uživatelů z velkých i malých společností napříč sedmi evropskými státy (Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Nizozemí a Belgie).

Zdroj: Opticom International Research, Xerox, ChannelWorld

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče