Oraclu ve třetím čtvrtletí 2013 klesl obrat o 1 %, ze špatných výsledků viní obchodníky

22. 3. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Foto: © Tomislav - Fotolia.com
Oracle ohlásil finanční výsledky za třetí čtvrtletí svého fiskálního roku. Ze špatných výsledků viní obchodníky, v následujícím čtvrtletí ale očekává zlepšení.

Ve třetím  čtvrtletí fiskálního roku 2013, které pro Oracle představuje období od prosince do února, dosáhla společnost obratu 9 miliard dolarů.

Čistý zisk se v tomto období vyšplhal na 2,5 miliardy dolarů. Meziročně tak výrobce zaznamenal pokles o jedno procento na obratu, zisk zůstal téměř nezměněn. Zisk na akcii dosáhl 0,52 dolaru, a meziročně tak rostl o 6 %.

Obrat z prodeje nových softwarových a cloudových služeb klesl o 2 % na 2,3 miliardy dolarů. Firma tyto výsledky hodnotí negativně. „Nejsme vůbec spokojeni obratem v tomto čtvrtletí,“ komentuje výsledky finanční ředitelka Safra Catzová.

Vinu za špatné výsledky svaluje Catzová především na obchodní zástupce a jejich laxnost. Mnoho uzavřených obchodů totiž bude spadat až do čtvrtého čtvrtletí.

Za update licencí a podporu utržil Oracle 4,3 miliardy dolarů, což je téměř dvojnásobek toho, co za licence nové. To potvrzuje slova Catz o zodpovědnosti obchodníků.

bitcoin školení listopad 24

Oracle se také potýká s problémy své hardwarové divize, jejíž obrat klesl o 23 % a tržby z hardwarové podpory klesly o 6 %. „Je zřejmé, že naši zákazníci vědí, že příští týden chystáme nové produkty a tak své nákupy odložili,“ tvrdí Catz.

Nové servery nebudou mít podle Larry Ellisona, CEO Oraclu, okamžitý efekt na výsledky, ale spíš dlouhodobý. „Následující rok čeká naši hardwarovou divizi velký růst,“ prohlásil Ellison a doplňuje, že výsledky ve čtvrtém čtvrtletí budou lepší než v tom uplynulém.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti