PayPal: Téměř čtvrtina malých a středních podniků v ČR prodává on-line

13. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © tovovan - Fotolia.com
Celkem 24 % českých malých a středních podniků prodává své výrobky a služby online, což je více než průměr všech 28 členských států EU (17 %). Výrazným celosvětovým trendem je nakupování přes sociální sítě.

Průzkum agentury Ipsos pro společnost PayPal odhalil, že spotřebitelé z celého světa nakupují pomocí mobilních telefonů více než kdykoli dříve. Nevídaným tempem roste i objem nákupů na sociálních sítích.

Téměř 80 % dotázaných spotřebitelů všech věkových skupin nakoupilo přes mobilní telefon, avšak podle průzkumu je optimalizovaných pro mobilní platby pouze 63 % obchodů.

V České republice již 24 % malých a středních podniků využívá příležitost prodávat své výrobky a služby online – tedy podstatně větší procento, než je průměr evropské osmadvacítky (17 %),“ říká Marcin Glogowski, generální ředitel PayPalu v CEE.

Dodává, že je to příklad dobré praxe, jelikož data společnosti PayPal zároveň ukazují, že ti, kdo prodávají i do zahraničí, vykazují podstatně vyšší tempo růstu (14,3 %) oproti těm, kteří působí pouze na domácím trhu (2 %).

Bezpečnost a důvěra především

PayPal uvádí, že při rozhodování o nákupu pomocí mobilního zařízení hrají podstatnou roli bezpečnost a důvěra. Celosvětově by se nakupovat mobilně kvůli obavám o bezpečnost zdráhalo 51 % respondentů.

Vysokou míru obav o bezpečnost mobilního prodeje vyjadřovali i obchodníci; jedná se pro ně o nejzávažnější faktor, proč se nepouští do mobilní optimalizace. Každý pátý s mobilním prodejem váhá kvůli pochybám o kvalitě zabezpečení zákaznických dat.

Nákupy i přes sociální sítě

Každý třetí dotázaný obchodník a každý třetí dotázaný spotřebitel v průzkumu uvedl, že k prodeji/nákupu užívá sociální média . Co se týče nejčastěji užívaných typů sociálních platforem v celosvětovém měřítku, žebříček vedou Facebook, Instagram a WhatsApp.

Z průzkumu dále vyplynulo, že hlavním důvodem, proč zákazníci nedokončí nákup, je to, že obchodník nenabízí jejich preferovaný způsob platby. Celkem 21 % dotázaných spotřebitelů nedokončí nákup kvůli nemožnosti zaplatit upřednostňovaným způsobem.

Celkem 87 % dotázaných obchodníků, kteří mají fyzickou provozovnu, přijímá bezkontaktní platby, z nichž se 50 % uskutečnilo pomocí mobilního telefonu. A konečně průzkum odhalil, že k růstu mobilního prodeje přispívají větší mírou ženy.

bitcoin školení listopad 24

Ukázalo se totiž, že online nákupy pomocí mobilního zařízení preferuje 48 % žen oproti 39 % stejně smýšlejících mužů. Co se místa nákupu týče, PayPal uvádí, že 19 % žen užívá své mobilní zařízení k nákupům na pracovišti, u mužů je to dokonce 26 %.

Zdroj: PayPal

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč