Pipedrive: Sedm z deseti podniků zaznamenalo po pandemii nárůst příjmů

12. 8. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © metamorworks - Adobe Stock
Firmy mohou pomocí automatizace dosáhnout vyšší efektivity. Klíčová je však i spolupráce mezi marketingovými a prodejními týmy.

Společnost Pipedrive uvádí, že firmám po celém světě se zvýšením obratu ve velkém pomáhají automatizace, agregace dat a další technologie. Dle 71 % respondentů příjmy jejich firem v roce 2021 narostly, přičemž 73 % podniků dosáhlo svých finančních cílů či je přesáhlo.

Průzkum ukazuje, že klíčovými faktory pro úspěch firmy jsou silné zaměření na strategii, spolupráce mezi sehranými marketingovými a prodejními týmy a správná technologie, která umožňuje růst společnosti.

CRM platformy však mají podle Pipedrive mnohostranné využití, nejčastěji se mezi respondenty využívají k automatizaci reportů a údajů o prodejích. Z průzkumu plyne, že firmy využívající těchto technologií automatizací s větší pravděpodobností dosáhnou stanovených cílů.

Společnost nicméně jedním dechem dodává, že zavedení technologií a automatizace však nejsou jediné faktory ovlivňující úspěch společnosti, značný vliv má také kvalita vedení a managementu firmy.

Téměř polovina profesionálů, kteří nedosáhli prodejních cílů, uvádí potřebu zlepšení managementu a vedení ve firmě. Celkem 42 % respondentů, jejichž firmy dosáhly nižšího růstu příjmů oproti prognózám, dále uvedlo potřebu zlepšit strategii, cíle a mise svých firem.

Věřte marketingu a homeoffice

Z průzkumu dále vyplynulo, že firmy, které zavedly nové technologie a automatizovaly své prodejní a marketingové procesy, měly o 16 % vyšší pravděpodobnost dosažení svých prodejních cílů.

Podle Pipedrive je klíčem k úspěchu silný leadership. Dvě pětiny (41 %) respondentů, jejichž firmy nedosáhly v loňském roce svých prodejních cílů, totiž považuje za důvod tohoto neúspěchu právě neadekvátní leadership a management.

Firmy s dobře integrovaným prodejem a marketingem měly podle společnosti o 26 % vyšší pravděpodobnost, že jejich příjmy překročí prognózy. Celkem 78 % respondentů navíc uvedlo, že marketingové investice v roce 2021 měly průměrnou, dobrou či velmi dobrou návratnost.

K větší produktivitě přispívá i práce na dálku. Dvě třetiny respondentů uvedly, že práce na dálku měla pozitivní dopad na jejich pracovní život, a 46 % respondentů vzrostla produktivita oproti 12 % respondentů, kterým produktivita klesla.

bitcoin školení listopad 24

Účastníci průzkumu jsou specialisté v oblasti prodeje a marketingu, majitelé firem či zaměstnanci startupů, malých, středních a velkých podniků. Většina respondentů (31 %) pracuje ve firmách o 21 až 100 zaměstnancích.

Zdroj: Pipedrive

Čtěte dále

Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak