Plná peněženka: On-line nákupní horečka v roce 2018 vrcholila mezi 10. a 16. 12.

3. 1. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © jamdesign - Fotolia.com
Podle dat českého cashbacku Plná peněženka mělo poslední čtvrtletí 2018 opět dva nákupní vrcholy: Black Friday a období mezi bronzovou a stříbrnou nedělí. Dva týdny před Štědrým dnem Češi utratili na e-shopech o 35 % více než jindy během roku.

Data českého cashbacku Plná peněženka odhalila, že vrchol online vánoční horečky v roce 2018 nastal mezi dva týdny před Štědrým dnem, tedy mezi 10. a 16. 12. Češi v tomto období podle Plné peněženky obvykle utratí o 35 % více než jindy během roku.

V posledním předvánočním týdnu však nákupy s cashbackem vykázaly 37% pokles pod obvyklé denní útraty. Potvrzuje se tedy trend, že si Češi zvykli, že opravdu na poslední chvíli musí zboží vyzvednout buď osobně, nebo využít elektronické poukázky.

Dva nákupní vrcholy: Black Friday a mezi bronzovou a stříbrnou nedělí

Jako každý rok mělo i poslední čtvrtletí letošního roku dva nákupní vrcholy, vysvětluje marketingový ředitel Plné Peněženky Josef Drobílek. „Black Friday a následující víkend již tradičně přináší do e-shopů devatenáctinásobek běžných denních útrat.“

Po původně americké nákupní akci tržby e-shopů podle Drobílka mírně klesají, stále ale zůstávají o 20 % vyšší, než je průměr zbytku roku. Z týdne na týden před Vánoci pak rostou. „Vrcholu pak dosahují mezi bronzovou a stříbrnou nedělí, kdy přesahují běžný nákup o 35 %, dodává Drobílek.

On-line útraty za dárky meziročně o třetinu vzrostly

Podle dat Plné Peněženky se letos utrácelo v českých e-shopech více než loni. Oproti loňskému roku podíl předvánočních nákupů na celkových útratách přes Plnou Peněženku vzrostl o pětinu.

bitcoin školení listopad 24

Zvýšila se i mediánová objednávka přes cashback. V posledním měsíci před Vánoci se podle Plné peněženky vyšplhala na 1 229 Kč, což je to o třetinu více než v prosinci 2017. V nákupech nejvíce figurovaly především zájezdy, elektronika, parfémy a móda.

Zdroj: Plná peněženka

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč