Počet on-line nákupů z mobilních zařízení roste 3x rychleji než celý trh (PayPal)

10. 3. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: © Romolo Tavani - Fotolia.com
Průzkum společností PayPal a Ipsos ukázal, že on-line nakupování pomocí tabletů a chytrých telefonů sice není příliš rozšířené, ale počet takových transakcí globálně roste až třikrát rychlejším tempem než celkový trh elektronické komerce.

Průzkum společností PayPal a Ipsos ukázal, že nakupování přes mobilní zařízení roste téměř třikrát rychleji než celý sektor elektronické komerce.

Složená roční míra růstu (CAGR) pro oblast mobilního nakupování v období 2013 – 2016 se odhaduje na 42 % oproti 13% růstu celého sektoru elektronického obchodu.

Nacházíme se na pomezí éry, kdy na prvním místě budou zákazníci nakupovat na mobilních zařízeních. Ve společnosti PayPal jsme svědky růstu mobilního nakupování z méně než jednoho procenta celkového objemu plateb na více než dvacet procent v roce 2014,“ uvádí Anuj Nayar, senior ředitel pro globální iniciativy ve společnosti PayPal.

Malý, ale dynamický segment

Z hlediska celkového podílu na globálních útratách v on-line obchodech představuje mobilní nakupování stále ještě relativně malý segment. Podle průzkumu tvoří nákupy přes chytré telefony 9 % všech elektronických útrat, nákupy přes tablety pak 5 %.

Obě tyto skupiny jsou ve stínu stolních a přenosných počítačů, ze kterých je prováděno 85 % všech on-line nákupů.

Rozmach mobilního nakupování je však podle PayPalu významný. Třetina respondentů uvedla, že v posledních 12 měsících provedla nákup prostřednictvím chytrého telefonu, a 20 % respondentů nakoupilo přes tablet.

Růst nákupů přes chytré zařízení pohání především mladí dospělí lidé. Věková kategorie 18–34 let stojí za 59 % nákupů přes mobilní zařízení.

Raději z aplikace

Mezi zákazníky převažuje obliba aplikací. Celkem 64 % zákazníků, kteří nakoupili přes chytrý telefon, uskutečnilo svůj nákup z aplikace, zatímco 52 % nakoupilo prostřednictvím webového prohlížeče. Ti, kteří použili obě platformy, pak dávají přednost aplikacím.

Když byli uživatelé chytrých telefonů a tabletů dotázáni na výhody používání aplikace k úhradě nákupů, většina uvedla pohodlí (35 % uživatelů smartphonů/tabletů souhlasí, že je to výhoda) a rychlost (30 %).

Nejčastěji jmenovanou aktivitou majitelů chytrých telefonů v souvislosti s mobilním nakupováním je vyhledávání produktů: 36 % respondentů provedlo v uplynulých 12 měsících vyhledávání informací o produktech, 27 % použilo telefon k vyhledávání umístění a dalších informací o obchodě či firmě a 25 % využilo telefon ke čtení zákaznických či uživatelských recenzí.

Když byli ovšem uživatelé dotázáni, k čemu by chtěli telefon využívat v budoucnu (kromě činností, ke kterým je již použili dříve), mezi nejčastější odpovědi patřily různé platební možnosti.

Celkem 16 % uživatelů chytrých telefonů zvolilo „použití telefonu u pokladny k zaplacení nákupu“ a 15 % uvedlo „objednávku v předstihu před příchodem do provozovny prostřednictvím aplikace či webového prohlížeče“.

Překážky existují jen v hlavách nakupujících

Největší překážkou rychlejšího růstu mobilního obchodování je podle PayPalu skutečnost, že zákazníci si ještě neuvědomují jeho výhody oproti nakupování na zařízeních s větší obrazovkou.

Uživatelé chytrých telefonů, kteří své zařízení nepoužili v posledních 12 měsících k nákupu, jako nejčastěji zatrhávali možnost upřednostňuji online nakupování na jiném zařízení (zvolilo ji 39 % respondentů), příliš malá obrazovka (34 %) a upřednostňuji používání internetu na jiném zařízení (28 %).

Ti, kteří v posledních 12 měsících přes telefon alespoň jednou nakoupili,uvedli mírně odlišné důvody, proč tak nenakupují častěji: příliš malá obrazovka (34 % respondentů), upřednostňuji online nakupování na jiném zařízení (27 %) a obavy o bezpečnost online nákupů z mobilního zařízení (21 %).

bitcoin školení listopad 24


Průzkumu se zúčastnilo 17 500 spotřebitelů z 22 zemí.

Zdroj: PayPal

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data