Popularita on-line plateb kartou roste, nejoblíbenější zůstává dobírka (Heureka.cz)

4. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © goodluz - Fotolia.com
Dobírku coby nejpopulárnější platební metodu stále využívá 38 % zákazníků českých e-shopů, podíl on-line platby kartou však meziročně vyrostl téměř o polovinu.

Portál Heureka.cz zveřejnil výsledky průzkumu používání platebních metod na českém trhu. Data, která Heureka sesbírala ve spolupráci s českými e-shopy vypovídají o nárůstu obliby platby kartou, ale i o trvající popularitě klasické dobírky.

Ta si v platbách na internetu stále drží prvenství; využívá ji 38 % internetových uživatelů. Vzhledem k množícím se technologiím a novým metodám je až překvapující, že ve srovnání s loňským rokem ztratila dobírka jen jeden procentní bod podílu.

Druhou nejčastější metodou je platba při osobním odběru, kterou, stejně jako před rokem, využívá 29 % zákazníků. Na třetím místě se pak umístila on-line platba kartou, která posílila z loňského 9% podílu na 13%.

On-line platební metody nabírají na popularitě již delší dobu. Letos on-line platba kartou posílila oproti loňsku téměř o polovinu na aktuálních 13 %. Lidé ji využívají už častěji než platbu klasickým bankovním převodem,“ uvedl k výsledkům Tomáš Braverman, ředitel portálu Heureka.cz.

Klasickém převodu podíl naopak mírně poklesl z loňských 10 % na 9 % a jen těsně pod ním se umístila platba prostřednictvím platebního tlačítka, tedy rychlého bankovního převodu. Na splátky nakupují pouze 2 % zákazníků a úplné minimum (1 %) využívá PayPal a ostatní metody.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka 1 – Podíly platebních metod na českém internetu

Metoda

2014

2015

Dobírka

39 %

38 %

Platba při převzetí

29 %

29 %

On-line platba kartou

9 %

13 %

Bankovní převod

10 %

9 %

Platební tlačítko

7 %

8 %

Splátky

4 %

2 %

PayPal/ostatní

2 %

1 %

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?