Postavte se velkým e-shopům jako David Goliášovi

18. 8. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: Shoptet
Pokud jste majitelem jednoho z tisíce malých e-shopů, je pravděpodobné, že objemem nabídky nad předními a zavedenými e-shopy nevyhrajete. Není ale třeba házet flintu do žita!

Malé e-shopy mají oproti svým větším konkurentům mnoho výhod. Vsadíte-li místo kvantity na kvalitu a budete-li nabízet zboží s nějakou přidanou hodnotou, nemusíte se obávat, že si vás zákazníci nenajdou. Každé zboží má svého kupce, je jen potřeba umět ho prodat.

V současné době mezi sebe dělí pětinu z celkového obratu e-shopů několik málo velikánů, jako jsou Alza.cz, Mall.cz nebo Kasa.cz. „Zbylých“ 80 % si mezi sebe v různém poměru dělí více než 40 000 e-shopů středních a malých velikostí.

Podle prognóz odborníků se rozdíly mezi velkými a malými e-shopy budou nadále zvětšovat, přičemž internetové obchody střední velikosti budou spíše ustupovat do pozadí nebo úplně upadat.

Naději na úspěch mají naopak právě menší e-shopy, které jsou více specializované, a kromě samotného zboží nabízejí také doplňkové služby a mají čas na péči o své zákazníky.

Ať už provozujete e-shop jako svůj hlavní předmět podnikání, nebo je pro vás doplňkovým prodejním kanálem ke kamenné prodejně, snažte se svým zákazníkům nabídnout co nejkomplexnější nabídku služeb od kvalitních popisků a fotografií přes zákaznický servis až po výběr co nejpohodlnějšího doručení objednaného zboží. Zkrátka musíte být lepší než vaše konkurence, tedy e-shopy zhruba stejné velikosti, jako je ten váš.

V prvé řadě se snažte svou konkurenci dobře poznat a zjistit, co můžete udělat jinak, lépe. Také věnujte čas svým potenciálním zákazníkům. Vytipujte si, jací lidé budou tvořit vaši cílovou skupinu, a od začátku směřujte svůj zájem především k nim.

Pokud se ve svém internetovém obchodě specializujete na určité druhy výrobků, naděje na úspěšný prodej zvýšíte tím, nabídnete-li svým zákazníkům něco navíc. Můžete poskytovat poradenství nebo zařizovat pravidelný servis zakoupených produktů.

Jste-li opravdovým odborníkem ve svém oboru, můžete svůj e-shop doplňovat také o praktické články týkající se vašeho sortimentu či aktivně působit na sociálních sítích.

Podrobné popisky nabízeného zboží a detailní fotografie z několika úhlů jsou pro prodej přes internet samozřejmostí, přesto někteří obchodníci tyto náležitosti podceňují. Když zákazníci nemají možnost osahat si výrobky ještě před koupí, prokažte jim tu laskavost a zprostředkujte jim co nejvěrohodnější, alespoň virtuální zobrazení.

Jak již bylo i v našich článcích několikrát řečeno, většina lidí dnes upřednostňuje osobní odběr před doručováním poštou nebo dopravními společnostmi. Snažte se jim proto tuto možnost nabídnout.

Osobní odběry můžete vyřizovat – stejně jako celou správu internetového obchodu – z domova. Pokud na tuto variantu nemáte dostatek prostoru, využijte služby výdejních míst, kterých v České republice neustále přibývá. Případně můžete zákazníkům do určité vzdálenosti rozvážet sami.

bitcoin školení listopad 24

Ať už je váš e-shop velký nebo malý, zavedený nebo teprve „v plenkách“, je dobré udržovat si nadhled a pozitivní mysl. Postavte se k online podnikání čelem, radosti i strasti přijímejte se vztyčenou hlavou. Buďte fér k sobě i ke svým zákazníkům.

Autor je CEO společnosti  Shoptet.cz.

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data