Pouze 23 % českých firem používá Facebook

20. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Výzkum Best Communications ukázal nevyužitý potenciál na sociálních sítích. K marketingové komunikaci je využívá jen výrazná menšina českých firem. Stále máte příležitost zaujmout své zákazníky.

Agentura Best Communications zveřejnila výsledky průzkumu mezi českými manažery a majiteli firem ohledně používání sociálních sítí. Dotazník ukázal, že přestože majitelé a manažeři sociální sítě, zejména Facebook, YouTube nebo Google+, znají, v rámci byznysu je příliš nepoužívají.

Náš průzkum potvrdil, že ačkoli česká byznys komunita aktivně pracuje s profily na sociálních sítích, globální trendy jsou na klíčových trzích, jako je Velká Británie či Spojené státy, mnohem silnější a jejich potenciál mnohem větší,“ uvedl Euan Edworthy, CEO Best Communications.

Firemní Facebook v plenkách

Jen 23 % dotázaných uvedlo, že jejich firma používá firemní profil Facebook Business Page (FBP). Z těchto respondentů navíc 21,7 % uvedlo, že FBP sice mají, ale aktivně ji nevyužívají. Více než čtvrtina (27,5 %) na FBP sdílí odkazy, články, fotografie a další materiály týkající se jejich společnosti a 25,8 % potom sdílí materiály týkající se nejen jejich společnosti, ale i sektoru, v němž podnikají. FBP jsou nejčastěji (25,8 %) aktualizovány jednou týdně.

Zajímavé jsou rovněž důvody zbylých 77 % respondentů, kteří FBP nevyužívají. Více než třetina (37,5 %) z nich nevěděla, co FBP je, necelá čtvrtina (24,7 %) odpověděla, že k používání nevidí důvod, a 17,5 % nepovažuje Facebook za vhodný komunikační kanál pro své podnikání.

Nezapomínejte na sílu videa

I u zbylých nejrozšířenějších sociálních sítí obecně platí, že je majitelé a manažeři sice znají, ale ani osobně příliš nepoužívají. Kromě Facebooku respondenti nejvíce znali YouTube (93,3 %; 79,6 % z nich jej aktivně používá), Google+ (85,9 %; 56,4 %), Twitter (58,6 %; 1,7 %) a libovolný blog (41,7 %; 10,7 %).

Na poslední jmenovaný typ se ptal i výzkum. Ukázalo se, že jen 16,4 % společností se prezentuje nějakou formu blogu, i když dalších 12,4 % uvedlo, že blog sice nemá, ale aktivně sleduje jiné blogy ve svém oboru.

bitcoin školení listopad 24

Výzkumu se účastnilo 525 manažerů a vlastníků českých firem.

Zdroj: Best Communications

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data