Předvánoční nákupy očima GfK

27. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

V letošním roce plánuje před Vánocemi nakoupit na internetu 18 % českých zákazníků. Jaká jsou další zjištění analytické společnosti GfK o nákupních preferencích Čechů?

Nejvíce nakupují před Vánocemi v českých internetových obchodech lidé mezi 15 a 49 lety (36 %). Takové jsou závěry výzkumu GfK Czech, kterého se zúčastnilo 1 000 respondentů ve věku 15 až 79 let formou osobního dotazování (CAPI).

Nejčastěji lidé nakupují v českých internetových obchodech (25 %). V aukcích nakupuje jen 5 % a zahraničních e-shopech 2 % dotázaných. Rovných 80 % uživatelů se alespoň někdy seznamuje s produktem v kamenné prodejně a na produkt se přijde vždy podívat 9 % dotázaných. Více tak činí ženy (85 %) než muži (75 %).

Kde a jaké věkové skupiny nakupují na internetu?

Zdroj: GfK Czech (září, 2010)

„Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří,“ uvedl Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. „Nižší cenu uvádí jako hlavní důvod 71 % těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos. Nicméně i pohodlí nákupu je podstatné, a to pro celou polovinu respondentů. Oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu. Není nijak překvapivé, že chození po obchodech se raději vyhnou muži (57 %) než ženy (42 %) a odpadající nošení nákupů vítají více ženy (52 %) než muži (46 %),“ dodal Jíra.

Kdo nakupuje online?

Nejméně nakupují před Vánocemi na internetu obyvatelé Zlínského kraje (93 % nenakupuje). Naopak nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražáci (36 % nakupuje), lidé z Královéhradeckého (35 %), Jihomoravského (33 %) a Olomouckého (32 %) kraje.

Co letos plánují nakupovat?

Lidé letos plánují nakupovat před Vánocemi knihy (32 %), hračky (30 %), oblečení (28 %), zkrášlovací výrobky (27 %) a CD/DVD/hry (26 %). Ženy budou výrazně častěji kupovat oblečení a hračky, muži dárkové poukazy a vše, co souvisí s digitálním fotografováním, nebo televizory a DVD.

bitcoin školení listopad 24

Co letos před Vánocemi plánují lidé nejčastěji na internetu nakupovat?

Zdroj: GfK Czech (září, 2010)

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends