Příprava e-shopu i pro mobily má smysl, ukazuje NMS Market Research

11. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Aaron Amat - Fotolia.com
Více než třetina českých majitelů chytrých mobilů pohybujících se na internetu si podle průzkumu agentury NMS Market Research vybírá zboží v e-shopu na displeji svého mobilu.

Chytrý mobil vlastní už téměř 40 % aktivních českých uživatelů internetu. Více než třetina z nich si prostřednictvím svého mobilu vybírá zboží v e-shopech, desetina jich pak nákup přes mobilní telefon rovnou i uskuteční. To jsou alespoň závěry průzkumu, který pro server Heureka.cz realizovala agentura NMS Market Research.

Podle tohoto průzkumu prostřednictvím mobilu nakupují v e-shopech nejčastěji lidé mezi dvaceti a čtyřiceti lety. Nejčastěji nakupovaným sortimentem je prý elektronika. V těsném závěsu je oblečení, jak uvádí Heureka.cz ve zprávě pro média. 

Zmiňovaný průzkum resp. jeho zjištění opět potvrzují, že příprava e-shopu pro mobilní zařízení má smysl. Dříve obvykle používanou separátní verzi webového prostředí internetového obchodu dnes směle může nahradit responsivní design přizpůsobující se dostupné zobrazovací ploše.

Prohlížeče chytrých mobilů jsou z hlediska podpory moderních webových standardů a technologií již natolik vyspělé, že použití responsivního designu nic nestojí v cestě. 

Přidanou hodnotou pro zákazníky pak může být také vlastní aplikace internetového obchodu dostupná alespoň pro nejrozšířenější mobilní platformy, tedy Android a iOS. Aplikace může nabídnout pokročilejší funkce.

Nabízí se třeba hlasové prohledávání nabídky e-shopu, navigování na cestě do některé z kamenných poboček internetového obchodu, notifikace vyřízené objednávky nebo reklamace a podobně. Nicméně aplikaci nelze brát jako náhradu optimalizace webu e-shopu pro mobilní zařízení.

bitcoin školení listopad 24

Pokud pomineme méně rozšířené či ustupující systémy (např. Windows Phone nebp Symbian), tje třeba mít na paměti, že ne každý má chytrý mobil. Podle průzkumu serveru Heureka.cz a NMS Market Research jím nedisponuje 60 % aktivních českých internetových uživatelů, tedy stále jasná většina.

Zdroj: Heureka.cz, ChannelWorld 

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?