Proact: Méně než polovina českých firem dokáže obnovit data během jednoho dne

3. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © PixBox - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Proact není 54 % firem podnikajících v Česku schopno obnovit svá data ani během několika dní. Jak si stojí v zálohování?

Proact: Méně než polovina českých firem dokáže obnovit data během jednoho dneDo několika dnů zvládne obnovu informačních systémů 27 % dotázaných společností, přitom 12 % to trvá déle než týden a 15 % svá data nedokáže obnovit nikdy. Pouze 46 % firem dokáže obnovit svá data během jediného dne.

Analýza vychází z průzkumu mezi 500 firmami. Skutečná situace může být podle Proactu o něco horší, jelikož analyzované firmy se již zabezpečením svých dat zabývaly dříve.

Záleží na tom, jaká data jsou ohrožena. „Ztráta archivů starších informací nemusí firmu zásadně vykolejit, ale ztráta důležitých aktuálních informací z poslední doby, například z rozpracovaných zakázek, může být likvidační,“ varuje Valvoda.


Graf: Rychlost obnovy firemních dat

Rychlost obnovy firemních dat
Zdroj: Proact Czech Republic, 2011


Firmy nezálohují dostatečně často

Analýza dále odhalila, že 38 % dotazovaných společností je schopno obnovit pouze data starší několik dní. Důležitým faktorem při záchraně dat je totiž interval jejich zálohování. Mnoho firem podle Proactu dělá pravidelné zálohy jen jednou denně a nedokáže tak obnovit data stará několik hodin. Data se stářím v řádu hodin zálohuje 37 % dotázaných firem a zabezpečení dat v řádu minut má zajištěno 22 % společností.

bitcoin školení listopad 24


Graf: Intervaly zálohování

Intervaly, v nichž firmy ukládají data
Zdroj: Proact Czech Republic, 2011


Za špatnou situaci v péči o firemní data podle analýzy společnosti Proact mohou neopodstatněné obavy. Firmy v důsledku obav z krádeže informaci a vysokých nákladů na zabezpečení uchovávají cenné informace v zabezpečených místnostech (serverových a interních datových centrech), ale i včetně veškerých záloh.

Zdroj: Proact

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?