Proč je pro Facebook pro firmy lepší než Google+

14. 11. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor:
Google+ Pages jsou již dostupné i pro firmy, nemohou se však rovnat podnikovým stránkám Facebooku. Vyplatí se vám jim věnovat pozornost?

Google tento týden zprovoznil Google+ Pages pro podniky. Ačkoliv jsou pro jakoukoliv firmu podnikající také v on-line prostředí nutností, stále mají v porovnání se stránkami Facebooku co dohánět. Jsme svědky první generace Google+ a síť se ještě může v průběhu času vyvinout v něco více pro podniky užitečného, nyní se však služby ani neblíží úrovni, kterou firmám nabízí Facebook.

Facebook má více aktivních uživatelů

První a nejzjevnější překážkou, které Google+ Pages čelí je počet aktivních uživatelů. Poslední odhad z konce září udává kolem 43 milionů uživatelů, zatímco Facebook využívá na 800 milionů lidí, z nichž polovina se přihlašuje denně. Zatímco technicky zaměření lidé Google+ vítají jako minimalistickou alternativu k Facebooku, zbytek světa, do kterého spadá většina vašich zákazníků, se nebude obtěžovat se zapojováním do dvou různých sítí a jejich aktivním sledováním.

Google+ postrádá klíčové služby

Stránky na Google+ byly uvedeny bez řady výhod, které by Google mohl klidně nabídnout. Schopnost prodávat produkty nebo vůbec poslouchat audio soubory stránkám na Google+ chybí a i za předpokladu, že se na těchto funkcích pracuje, je měl Google uvést v den spuštění služby. Říká se, že užší integrace Google Apps pro podniky, Google Apps pro neziskové organizace, Google Voice a dalších součástí Googlu je pravděpodobně ve fázi příprav. Je škoda, že je Google nezahrnul při uvedení, aby dosáhl většího „wow“ efektu.

Google+ neumožňuje zadávat promo akce a soutěže

Tohle je výrazný problém, který stránky Google+ svazuje v okamžiku, kdy by se měl odrážet od země. Jednou z výhod přítomnosti na Facebooku je, že zde můžete přitahovat zájem návštěvníků promo akcemi a soutěžemi. Google+ so zvolil cestu tyto funkce nepodporovat.

Google výslovně uvádí ve svých podmínkách: „nesmíte pořádat soutěže, loterie, připravovat nabídky, slevové kupóny nebo podobné promo akce přímo na stránkách Google+.“ Není zde žádný prostor pro manévrování. Prostě to nesmíte dělat. Soutěže a promo akce jsou součástí stránek většiny zapojených firem na Facebooku, které se zde snaží zavést svou značku. Postoj Google+ tak moc nedává smysl.

Google+ Pages dají více práce

Když se podíváte na složení stránky na Google+, uvidíte čtyři karty, kterými můžete oslovovat svého zákazníka. Ačkoliv nástroje pro automatické publikování, jako je HootSuite, pravděpodobně upgradují své služby i pro stránky Google+, stále budete muset obsah jako fotografie a videa na Google+ nahrávat separátně. Nemluvě o tom, že dokud nástroje pro automatické publikování tuto časově náročnou aktivitu nezajistí, se budete muset pokaždé přihlásit ke Google+, abyste mohli publikovat svůj obsah.

Videa jsou na stránkách Google+ prezentována výrazněji, takže jejich přidávání je pro dobrou podnikovou stránku v této síti nutností. Využití videa pro další účely jako např. přítomnost na YouTube není špatný nápad. Malé firmy si však budou muset vyšetřit rozpočet z jiných oblastí, aby si mohli dovolit jej vytvářet.

bitcoin školení listopad 24

Počátky Twitteru jsou počátkům Google+ podobné. V době, kdy byl Twitter spouštěn, jej každý zkoumal a viděl jeho potenciál. Nestal se však „must-see“ službou, dokud na internet nepřišli mainstreamoví uživatelé. Přítomnost na Google+ je z pohledu provázanosti na samotný Google pro firmy důležitá. Věnovat se mu ale ve stejné míře jako Faceboou se nevyplatí do té doby, než se uživatelská základna rozroste o každodenní uživatele.


Autorka píše pro americký PC World, velké pojišťovací společnosti i malé podniky.

Čtěte dále

Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč