Prodej spotřebního materiálu očima resellera

14. 5. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor:
V prvním letošním tištěném speciálu jsme zveřejnili souboj IT Gladiátorů nad tématem prodeje originálního/alternativního spotřebního materiálu. Na webu navazujeme diskuzí prodejců.

Jsem prodavač, technik a také nákupčí pro náš malý obchod ve Zdicích. Na prodejnu objednáváme jak originální, tak alternativní spotřební materiál.

Který je z pohledu prodejce lepší?

Pokud se jedná o dodávky originálního spotřebního materiálu, je pro nás důležitá dostupnost a včasná dodávka. V této oblasti máme dobrou zkušenost s firmou Epson. V případě uvedené značky dokonce prodáváme pouze originální spotřební materiál. Důvod je prostý, kromě zmíněné dostupnosti je to také jasné označení náplní.

Na druhou stranu například v případě značky HP prodávám skoro výhradně alternativní náplně jak do laserových tiskáren tak do inkoustových multifunkcí či tiskáren. Náš dodavatel alternativ řeší reklamace výměnou a cena je velice příznivá.

Můj názor je, že pokud je dobře a cenově výhodná koupě  originální náplně a má v sobě další přidanou hodnotu, zákazník rád koupí originál a nechá si i vysvětlit proč by měl originál proti alternativním náplním upřednostnit.

Z mého pohledu tedy vše záleží především na přístupu výrobce. Firma Epson se v České republice podpoře malých firem věnuje na osobní úrovni a my vidíme smysl v prodeji originálních náplní, které nabízí. Naproti tomu třeba zmíněné HP se o nás příliš nezajímá. Pokud ji navíc na partnerských setkáních chybí tabulka s přehledem originálních náplní k tiskárnám, považuji to za určitou míru rezignace v boji proti alternativám.

bitcoin školení listopad 24

Znovu tedy opakuji, že preference prodejců může nejlépe ovlivnit samotný výrobce svým přístupem. My pak zákazníkům doporučujeme co nakoupit.


Autor proniká do tajů IT a internetu už od roku 1995. Své první zkušenosti nasbíral u PC 486 a operačního systému MS-DOS 6.2. V té době také ukončil zaměstnání mistra údržby a prošel několika pozicemi v tuzemských IT firmách. Aktuálně pracuje jako technik, prodejce a nákupčí v kamenném obchodu zaměřeném na prodej informačních technologií.

Čtěte dále

ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
ČSÚ: Tuzemské tržby v ICT sektoru v roce 2023 přesáhly bilionovou hranici
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
ComSource: Počet DDoS útoků na české firmy zůstává nízký, u kritické infrastruktury je tomu naopak
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?