Prohlédnou na prodejně, ale nakoupí online? Již ne tak často (APEK)

10. 2. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © jura - Fotolia.com
U poloviny zákazníků z řad internetových uživatelů hrozí, že obhlédnou zboží v kamenné prodejně, ale nakoupí pak na internetu. Efekt showroomingu však klesá.

Necelá třetina nakupujících (30 %) se rozhoduje mezi nabídkou několika e-shopů, které si předtím našla. Další čtvrtina dotázaných zákazníků začne nejprve porovnáním cen na specializovaných srovnávačích a až potom si o prodejci, který nabízí nejnižší cenu produktu, zjišťuje více.

Rovnou do svého oblíbeného e-shopu zamíří při nákupu jen 16 % dotázaných spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.

To jen potvrzuje, jak důležité je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí,“ shrnul v oznámení výkonný ředitelAPEK Jan Vetyška.

Prohlédnout v kamenné, koupit v internetové

Důvěra v nakupování po internetu a dobré zkušenosti postupně mění strategii výběru zboží, uvádí APEK.

Zatímco v roce 2012 si občas zašlo do kamenného obchodu prohlédnout a vyzkoušet zboží 56 % dotázaných nakupujících, loni to bylo 46 %. Téměř vždy pak takový postup volí jen 5 % nakupujících.

Čím dál méně zákazníků vyráží do běžných obchodů na ‚obhlídku‘. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,“ dodal Jan Vetyška.

bitcoin školení listopad 24

Na jednu stranu opadá efekt tzv. showroomingu a zákazníci si zboží již vybírají rovnou na internetu. Na druhou stranu ke srovnání využívají srovnávače, které do určité míry odebírají e-shopům identitu.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s výzkumnou agenturou Mediaresearch na vzorku  1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zdroj: APEK

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data