Průzkum: Uživatelé sdílející osobní informace očekávají obchod a nabídky

8. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Společnost MasterCard provedla průzkum mezi internetovými uživateli a rozdělila jejich digitální identity do pěti skupin. Jaký typ uživatelů na internetu nejčastěji nakupuje a jak vnímají využití osobních dat pro marketing?

Studie MasterCard uvádí, že spotřebitelé po připojení k internetu ztrácí svou reálnou identitu a přijímají tzv. „digitální personu“, která lépe odráží, jak se chovají ke svým osobním informacím a jakou hodnotu přisuzují svým vlastním datům.

Studie dělí uživatele do pěti skupin – otevření sdíleči, aktivně diskutující, pouze nakupující, pasivní uživatelé a proaktivní ochránci. Největší část uživatelů (21 %) tvoří „aktivní sdíleči“, přičemž muži v této skupině přestavují 60 %. Tito uživatelé jsou on-line více jak 10x denně a když sdílí své osobní informace, očekávají na oplátku obchod a nabídky.

Do kategorie „aktivní diskutující“ zařadil MasterCard 21 % spotřebitelů, kteří často patří mezi nejoddanější uživatele sociálních sítí a nejsou nijak zvlášť technicky vybaveni. 80 % si vyhledává zboží na internetu, ale 63 % z nich stále preferuje osobní obchod. O cíleném marketingu vědí, ale nevadí jim, neboť nepovažují svá data tak cenná.

Skupinu „pouze nakupující“ tvoří podle studie 21 % uživatelů, přičemž 90 % z nich si před koupí pro jistotu také vyhledá zboží on-line. Polovina z nich využívá chytrý telefon a ceny porovnává přímo v obchodě.

Pasivní uživatelé“ nejsou úplně přesvědčeni o užitečnosti internetu, a proto mají tendenci trávit na internetu nejméně času ze všech pěti skupin. Je přibližně 20 % ze všech internetových spotřebitelů, nejsou tak často na sociálních sítích (jen 48 %) a nenakupují tak často na internetu. Ve srovnání s ostatními personami je u nich pravděpodobnější nákup přes mobilní zařízení a jsou přístupnější výměně svých dat za něco na oplátku.

Posledních 17 % uživatelů tvoří skupinu „proaktivní ochránci“, kteří jsou si plně vědomi cíleného marketingu. 82 % ví, že prodejci na ně mohou cílit podle jejich vyhledávání a internetové historie. Příliš nepoužívají sociální sítě a hlídají si nastavení soukromí.

Polovina zákazníků uvítá nabídku na míru

Z průzkumu dále vyplývá, že 64 % spotřebitelů věří, že jejich osobní data mají hodnotu pro obchodníky a reklamu a 60 % spotřebitelů ví, jak si na svém internetovém prohlížeči změnit nastavení soukromí.

Více než polovina spotřebitelů (55 %) ocení nabídky, které jim jsou uzpůsobené na základě sdílených informací a  skoro polovina (49 %) zákazníků vyhledává internetové ceny přímo v obchodě.

„Díky lepšímu porozumění proč chce spotřebitel sdílet své informace online, mohou být společnosti lépe připraveny s nimi spolupracovat smysluplnějšími a relevantnějšími způsoby,“ říká k průzkumu Theodore Iacobuzio, viceprezident skupiny Global Insights společnosti MasterCard.

bitcoin školení listopad 24

MasterCard prováděl jak kvalitativní tak kvantitativní spotřebitelský průzkum mezi listopadem 2012 a březnem 2013 na devíti trzích: v USA, Kanadě, Německu, Spojeném království, Indii, Jižní Africe, Spojených Arabských Emirátech, Brazílii a Kolumbii. Studie zahrnovala průzkum více než 9 000 digitálních spotřebitelů ve věku od 16 do 65 let.

Zdroj: MasterCard

Čtěte dále

Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data