Průzkum: Využívání osobního odběru zboží i zájem o něj v ČR rostou

15. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Podle průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research čeští internetoví uživatelé mají velký zájem o osobní odběr zboží objednaného v e-shopu v okolí svého bydliště nebo pracoviště.

Rostoucí popularitu osobního odběr zboží objednaného v e-shopu potvrzuje společný průzkum serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research. Podle jeho výsledků v roce 2012 možnost osobního vyzvednutí zboží využilo 57 % oslovených českých internetových uživatelů. Meziroční nárůst činí čtyři procentní body.

Při možnosti osobního odběru v okolí bydliště či pracoviště by jej prý využilo 94 % dotazovaných internetových uživatelů.

Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ uvedl ve zprávě pro média Kamil Demuth za server Heureka.cz.

Poskytnuté výsledky průzkumu zachycují trend, ovšem bez kontextu. Je například otázkou, jak by se lišil počet zájemců o cestu na vlastní náklady do kamenné výdejny či franšízové prodejny při zpoplatnění osobního odběru zboží. 

Na Slovensku je osobní odběr využíván méně

Na Slovensku v roce 2012 osobní odběr zboží objednaného v e-shopu alespoň jednou využilo jen 43 % respondentů z řad internetových uživatelů. To je o 14 procentních bodů méně než v České republice.

bitcoin školení listopad 24

I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku,“ uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?

Češi

aktivní na internetu (2011)

Češi

aktivní na internetu (2012)
Ano 53 % 57 %
Ne 47% 43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti vašeho domova či práce?

Češi

aktivní na internetu (2011)

Češi

aktivní na internetu (2012)
Ano 92 % 94 %
Ne 8 % 6 %

Zdroj: Heureka.cz

Čtěte dále

Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Šest klíčových oblastí v AECO, kde mění pravidla hry
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Máte klienty v oblasti maloobchodu? VMS platforma Milestone může otevřít nové příležitosti
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?
Red Hat: Co nás čeká v oblasti automatizace a využití AI?