Reálných slev se ve velkých e-shopech po Vánocích dočkalo jen minimum zboží (Karsa)

4. 1. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © Corgarashu - Fotolia.com
Podíl zboží, které na portálech Alza, Datart, Kasa, Mall, Okay a T.S. Bohemia po Vánocích reálně zlevnilo alespoň o 5 %, se většinou pohyboval okolo 1 %. Údaje pocházejí ze 60denního monitoringu provedeného společností Karsa Technologies.

Společnost Karsa Technologies zveřejnila závěry svého 60denního monitoringu cen ve vybraných velkých e-shopech, konkrétně na portálech Alza, Datart, Kasa, Mall, Okay a T.S. Bohemia. Cílem měření bylo vysledovat vývoj cen během adventu a období povánočních slev.

Některé kategorie jsou nyní celkově dražší

Měření ukázalo, že sledované obchody v poslední měsíci před Vánoci průměrně zvýšily cenovou hladinu o 1,09 %. Nejvíce došlo ke zdražení u fotoaparátů (o 3,6 %) a bílého zboží (o 2,7 %), u výpočetní techniky průměrná cena vyrostla o 0,2 % a v kategorii TV, audio a video se naopak snížila o 2 %.

E-shopy podle Karsy udržovaly vyšší ceny zhruba do 21. 12., kdy šlo zboží ještě stihnout expedovat do Štědrého dne. Po tomto datu již začala sezóna povánočních slev a celková cenová hladina nabízeného zboží se v tomto období snížila o 1,33 %.

U fotoaparátů například došlo k celkovému snížení cen o 3,2 %, ale vlivem zmíněného předvánočního navýšení o 3,6 % jsou nyní dražší. Podobně je tomu u mobilních telefonů, které po Vánocích sice zlevnily o 0,6 %, ale před nimi celkově zdražily o 1,1 %.

Reálné slevy se většinou týkaly 1 % nabídky

Nutno dodat, že podíl zboží, které ve sledovaných e-shopech reálně zlevnilo, tj. jeho cena po Vánocích byla nejnižší za sledované období a zároveň poklesla minimálně o 5 %, se pohyboval pouze okolo 1 % z celkové nabídky. 

Ceny u reálně zlevněné výpočetní techniky poklesly o 22,5 %, v případě mobilních telefonů se ceny snížily o 17,7 %, v kategorii TV, audio a video to bylo o 16,1 % a v případě fotoaparátů činila průměrná sleva 15,7 %. Opět však nutno dodat, že tyto slevy se týkaly marginální části celkové nabídky.

Výše uvedené kategorie zároveň obsahovaly alespoň 1 % produktů, u kterých došlo k opakované slevě (tj. produkt během sledovaného období zlevnil, ale následně opět zdražil a cena po Vánocích nebyla nejnižší za sledované období) a dokonce 1 % produktů, jejichž cena na konci sledovaného období vyšší než v jeho průběhu.

Při bližším pohledu na sledované e-shopy je vidět, že nejvyšší podíl reálně zlevněného zboží po Vánocích vykazovalo Okay (konkrétně 3 %), zatímco Datart měl nejvyšší podíl zdražených položek (konkrétně 2 %).

Dodejme, že údaje jsou zaokrouhleny na celá procenta a nula v tabulce neznamená, že daný e-shop nezlevnil jedinou položku.

bitcoin školení listopad 24

Tabulka – Přehled podílů zboží se slevami nebo zdražením ve sledovaných e-shopech

E-shop

Podíl reálně zlevněného zboží

Průměrná sleva u zlevněného zboží

Podíl zboží s opakovanou slevou

Podíl zdraženého zboží

Alza.cz

1 %

14,2 %

0 %

1 %

Datart.cz

1 %

20,0 %

1 %

2 %

Kasa.cz

1 %

19,8 %

0 %

1 %

Mall.cz

0 %

15,4 %

1 %

1 %

Okay.cz

3 %

16,8 %

2 %

1 %

TSBohemia.cz

 0 %

23,8 %

1 %

0 %

Zdroj: Karsa Technologies

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data