Rodiče vybírají školákům zařízení podle technických parametrů a ceny (Microsoft)

28. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Jacek Chabraszewski
Průzkum Microsoftu ukázal, na co hledí rodiče při nákupu počítače, telefonu nebo tabletu pro své školou povinné děti. Parametry a cena jsou při výběru důležitější než využitelnost zařízení pro výuku.

Česká pobočka Microsoftu publikovala výsledky svého průzkumu týkajícího se preferencí rodičů při nákupu zařízení pro své školou povinné děti. Průzkum ukázal, že telefon, počítač či tablet již patří mezi základní vybavení většiny dnešních školáků, ale 80 % rodičů při výběru takového zařízení nepovažuje jeho využitelnost pro výuku za podstatné hledisko.

Mnohem důležitější jsou technické parametry, které jako první prioritu uvedlo 38 % respondentů, a cena, kterou uvedlo 24 % respondentů. Využitelnost pro výuku je s 19 % až na třetí příčce.

Polovina rodičů uvažuje nad koupí telefonu

Největší počet rodičů (50 %) před zahájení školního roku uvažuje o nákupu telefonu, 40 % přemýšlí o počítači (18 % o notebooku, 17 % o desktopu a 5 % o zařízení typu 2v1) a 28 % zvažuje koupi tabletu. O nákupu žádného z těchto či podobných zařízení neuvažuje jen 23 % rodičů.

Rodiče předpokládají, že by počítač či tablet mohl školákům nejčastěji sloužit k vyhledávání na internetu (64 %), o druhé místo se s 58 % dělí vzdělávací aplikace a hraní her. Psaní úkolů a příprava prezentací následuje s 51 %. Zařízení by ale podle rodičů mohlo dětem sloužit i jako elektronický sešit (29 %) či náhrada učebnice (28 %).

To, že by dítě zařízení používalo na programování, si myslí 12 % respondentů. Většina rodičů, jejichž děti už chytrý telefon, počítač či tablet mají, je přesvědčena, že je děti alespoň zčásti pro potřeby výuky – ať už ve škole nebo doma – využívají. Pouze 11 % si myslí, že je pro vzdělávací účely nepoužívají vůbec.

Graf - Využívání technologií školáky

bitcoin školení listopad 24

Průzkum provedla agentura Data Collect na vzorku 500 respondentů.

Zdroj: Microsoft

Čtěte dále

Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Adam Berdár je obchodním ředitelem NTT Data
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
Nový rok, nový kabát: ChannelWorld mění název na Channeltrends
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Přijďte si do Asbisu pro všestranně kompaktní Asus NUC 14
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci